شناسهٔ خبر: 179421 - سرویس استان‌ها

از سال ۱۴۰۰ تا کنون انجام شد؛

احداث ۲۱۲.۷ کیلومتر بزرگراه در استان اصفهان

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲۱۲.۷ کیلومتر بزرگراه در استان اصفهان ساخته شده است.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت راه‌های این استان اظهار کرد: در حال حاضر مجموع راه‌های استان اصفهان بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است.

وی افزود: از این میزان طول آزادراه‌های موجود ۴۸۰ کیلومتر، طول بزرگراه‌ها افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر، طول راه‌های اصلی بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر، طول راه‌های فرعی بیش از ۱ هزار و ۱۰۰ کیلومتر و مابقی راه‌های روستایی آسفالته موجود است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: بیش از ۱۰ درصد حمل‌ونقل کشور از این استان می‌گذرد، از این رو ساخت و ارتقای راه‌های استان اصفهان در اولویت قرار دارد.

وی گفت: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان احداث راه و باند دوم در گلوگاه‌های ترافیکی و مسیرهای ترانزیتی را با هدف ایجاد بستر مناسب، سریع و ایمن برای کاربران راه در دست اقدام قرار داده است.

شاهسوندی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون با تلاش‌های به عمل آمده ۲۱۲.۷ کیلومتر بزرگراه با مبلغ ۸۰۵ میلیارد ریال در استان اصفهان ساخته و تقدیم مردم عزیز استان شد.

 گفتنی است: استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، با ۹ استان کشور هم‌جوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود.