شناسهٔ خبر: 179533 - سرویس استان‌ها

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان مازندران جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی از مازندران، عیسی خادمی رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جابه‌جا شدند و این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب ۵۵۴ هزار و ۲۲۲ سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۲ درصدی سفر هستیم.

وی تصریح کرد: سیاست این اداره کل، جابه‌جایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت‌ها و ناوگان عمومی انجام می‌شود.

خادمی گفت: فعالیت غیر مجاز سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تپسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هم‌وطنان شده است، لذا توصیه می‌شود هم‌وطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیت‌های فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفه‌ای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفه‌ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده کنند.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان ساخت: در بخش جابه‌جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می‌شود و لزوم ارتقای ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران مسئولیت دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل هستند.

خادمی اظهار کرد: در مازندران ۲۲۱ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکت‌ها و پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.