شناسهٔ خبر: 179915 - سرویس استان‌ها

آغاز نصب ۶۰ دوربین نظارتی در شبکه راه‌های استان مرکزی به ارزش ۷۷۰ میلیارد ریال

دوربین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برای افزایش سطح خدمات هوشمند در حمل و نقل جاده‌ای، علاوه بر سامانه‌های موجود، ۶۰ دستگاه دوربین نظارتی در راه‌های استان در حال نصب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای به‌منظور پایش و کنترل برخط آخرین وضعیت راه‌ها گفت: دو قرارداد مجزا برای نصب ۶۰ دوربین نظارتی با ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار منعقد شده که پیمانکاران مربوط در حال نصب این سامانه‌های هوشمند در سطح محورهای مواصلاتی استان هستند.

وی تصریح کرد: یکی از قراردادها شامل نصب ۱۵ دکل به همراه دوربین‌های نظارتی و تعویض ۱۵ دستگاه از دوربین‌های قدیمی است و قرارداد دیگر شامل نصب ۳۰ دکل به همراه دوربین نظارتی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: تاکنون و در طول سالیان گذشته جاده‌های استان مرکزی مجهز به ۳۴ دستگاه دوربین نظارتی بوده که در نهایت با اجرایی شدن این دو قرارداد جدید، تعداد آن‌ها به ۷۹ سامانه افزایش می‌یابد؛ کمی اینکه ۱۵ دستگاه از دوربین‌های قدیمی نیز تعویض خواهند شد.

جهانی اظهار کرد: تاکنون ۱۵ مورد از دکل‌ها نصب شده و در حال حاضر پیمانکار مشغول به نصب دوربین‌ها و تأمین شبکه ارتباطی و مخابراتی آن است تا هر چه سریع‌تر و پیش از زمستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گفته وی تا یک سال آینده تمامی ۶۰ دوربین نظارتی و ۴۵ دکل مخابراتی نصب و به بهره‌برداری می‌رسد تا رکوردی در حوزه هوشمند سازی راه‌های استان مرکزی به ثبت برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به وجود ۸۶ دستگاه سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان گفت: پیگیر تهیه و نصب ۱۳ دوربین ثبت تخلف سرعت نیز در شبکه راه‌های استان هستیم تا بتوانیم ضمن نظارت دقیق بر وضعیت راه‌ها، با کنترل سرعت کاربران جاده‌ای، روز به روز شاهد افزایش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و به تبع آن کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.