شناسهٔ خبر: 179944 - سرویس استان‌ها

مدیر پایانه مرزی بیله سوار خبر داد؛

تردد بیش از ۷۳ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

پایانه مرزی بیله سوار مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: بیش از ۷۳ هزار نفر مسافر در ۷ ماهه گذشته از مرز بیله سوار تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، لطف اله بابایی مدیر پایانه مرزی بیله سوار در بازدید از این پایانه مرزی گفت: بیش از ۷۳ هزار نفر مسافر در ۷ ماهه گذشته از مرز بیله سوار تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۱ هزار و ۲۶۴ نفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کرده بودند در ۷ ماهه گذشته افزایش ۴۴ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۹۹۳ نفر ایرانی و ۷۲ هزار و ۶۱۹ نفر نیز مسافر خارجی است افزود: مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی نیز با اتوبوس تردد کرده اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار مسافران ورودی ایرانی را ۹۹۱ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۲ نفر برشمرد و تصریح کرد: نسبت به ۷ ماهه سال گذشته که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر مسافر وارد مرز بیله سوار شده بود در ۷ ماهه گذشته کاهش ۳۶ درصدی را در تردد مسافران ورودی ایرانی داریم.

بابایی با بیان اینکه در ۷ ماهه گذشته ۳۴ هزار و ۳۹۵ نفر مسافر خارجی وارد مرز بیله سوار شده خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۳۸ هزار و ۲۲۴ نفر مسافر خارجی از مرز خارج شده‌اند.

وی در این مدت از افزایش ۴۸ درصدی خروجی مسافران خارجی از مرز بیله سوار خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل ۲۵ هزار و ۷۶۰ نفر مسافر خارجی از مرز بیله سوار خارج شده بودند که این میزان در ۷ ماهه گذشته ۳۸ هزار و ۲۲۴ نفر است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار همچنین در ۷ ماهه گذشته تردد ۸۷ هزار و ۴۵۵ دستگاه کامیون و یک هزار و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار را یادآور شد و اظهار کرد: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۲۵۲ دستگاه تردد کرده بود افزایش ۵۲ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۲۲ درصد افزایش را شاهد هستیم.