شناسهٔ خبر: 179957 - سرویس استان‌ها

شناسایی ۲۴۷ مورد اضافه‌ تناژ در ایلام

اضافه بار مدیرکل راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام، گفت: ۲۴۷ مورد اضافه تناژ از ابتدای سال تا پایان مهر شناسایی‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۱۰۸۹ فقره پروانه عبور بار ترافیکی به منظور ایمنی در تردد، حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه در استان صادر شد.

وی با اشاره به افزایش ۵ درصدی صدور پروانه عبور بار ترافیکی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: حمل بارهایی که از لحاظ وزن و ابعاد، از موارد تعریف شده در حوزه مقررات حمل و نقل بار در جاده‌ها خارج هستند، نیازمند دریافت پروانه عبور است.

چشمه خاور با بیان اینکه رانندگان ناوگان بارهای ترافیکی مکلف به رعایت مواردی از جمله سرعت، مسیر مجاز، ساعت حرکت و سایر مقررات مربوط به حمل بار قیدشده در این پروانه‌ها هستند، افزود: همچنین با توجه به مخاطرات حمل بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده‌ها، ۲۴۷ مورد اضافه تناژ در این بازه زمانی شناسایی شده است.

وی در پایان گفت: کارشناسان ایمنی و ترافیک و گشت‌های راهداری در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل بار، تخلفات احصا شده را برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع می‌دهند.