شناسهٔ خبر: 179981 - سرویس استان‌ها

در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر درق انجام شد؛

موافقت با نقشه تفکیکی سایت نهضت ملی مسکن شهر درق به مساحت ۱۹ هکتار

موافقت با نقشه تفکیکی سایت نهضت ملی مسکن شهر درق به مساحت ۱۹ هکتار در خراسان شمالی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب نقشه تفکیکی سایت نهضت ملی مسکن شهر درق به مساحت ۱۹ هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، روزبه دادجو، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب نقشه تفکیکی سایت نهضت ملی مسکن شهر درق به مساحت ۱۹ هکتار خبر داد و تصریح کرد: جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای درق و فاروج در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد.

وی عنوان کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر درق تعداد ۲ پرونده و در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر فاروج نیز ۱۳ پرونده ارجاعی به دبیرخانه کمیسیون مطرح شد که پس از بحث و بررسی و تبادل نظر به تمامی پرونده‌ها رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دادجو ادامه داد: از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر درق می‌توان به نقشه تفکیکی سایت نهضت ملی مسکن به مساحت ۱۹ هکتار در راستای تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن این شهر اشاره کرد که پس از بحث و بررسی نقشه تفکیکی پیشنهادی مورد تایید قرار گرفت.  

وی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر فاروج نیز ۱۳ پرونده مطرح شد که از مهترین پرونده‌ها می‌توان به تغییر کاربری‌های، احداث بنای مسکونی و تجاری، افزایش عرصه ملک، حذف معبر، تفکیک عرصه و ... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی‌های گرامی می‌توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه کنند.