شناسهٔ خبر: 179993 - سرویس استان‌ها

در مهر ماه امسال رخ داد؛

ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی

مرکز مدیریت راهها رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۸۷ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در مهر ماه ۱۴۰۳ تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک درصد افزایش داشته است.

به گـزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسـازی از خراسان رضوی، یوسف بنی اسدی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان را مربوط به اول مهر ماه عنوان کرد و توضیح داد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های رویت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان، ۳۳ میلیون ۵۴۸ هزار و ۲۷۳ پلاک در خراسان رضوی رویت شده که از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۸۹۵ تخلف انجام داده‌اند.

وی در خصوص زمان ماندگاری خودروها در استان و مقاصد سفر از خراسان رضوی گفت: ۲۸ درصد از مجموع ماندگاری خودروها در استان بین یک تا سه روز و ۲۵ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۲ درصد نیز بیش از یک هفته بوده همچنین بیشترین مقاصد سفر هم استانی‌هایمان در مهر ماه نیز به ترتیب، تهران و خراسان شمالی با سهم ۱۱ درصد و سمنان و مازندران با سهم ۹ درصد بوده است.

بنی اسدی افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های توزین در حال حرکت در مهر ماه سال جاری، ۳ هزار و ۸۲۱ تخلف اضافه تناژ قطعی در استان مشاهده شده است.

وی تعداد کل تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ را ۲۳ هزار و ۸۷۲ تماس بیان کرد و افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۵۲۶ تماس مربوط به بخش پاسخگویی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های استان با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس حاصل نموده و همچنین با مراجعه به سایت و نصب نرم افزار ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورهای کشور مطلع شوند.

وی ادامه داد: همچنین کاربران می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را بصورت برخط مشاهده نمایند.

بنی اسدی خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات هموطنان گرامی در حوزه راه و حمل و نقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.