شناسهٔ خبر: 180000 - سرویس استان‌ها

بررسی راهکارها برای رفع مشکلات اجرایی نهضت ملی مسکن بهبهان

ببینید| نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و معاونین با نماینده مردم شریف بهبهان و آغاجاری در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسای خوزستان با نماینده مردم شریف بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان بهبهان، مباحث و مشکلات اجرایی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بررسی شد و مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، در راستای بررسی مسائل و مشکلات طرح های حوزه راه و شهرسازی شهرستان بهبهان، جلسه‌ای با حضور روح اله عمادی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و معاونین، نماینده مردم شهرستان بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان برگزار شد. 

در این نشست که به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خوستان تشکیل شد، مباحث و مشکلات اجرایی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بهبهان بررسی و مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: شهرستان بهبهان یکی از شهرستان های پرجمعیت استان محسوب می شود لذا مباحث پیرامون حوزه مسکن در این شهرستان گسترده بوده و از این رو تعیین تکلیف موضوعات و سرعت بخشی به رفع موانع اجرایی پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در این نشست وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان به صورت ویژه رسیدگی شد و بر این اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن برای این شهرستان بررسی شد.

عمادی با اشاره به موضوع تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گفت: به لطف خدا و با همفکری اعضای جلسه، مبحث تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان تعیین تکلیف شد و همچنین مواردی که نیاز به تغییر کاربری و طرح در کمیسیون ماده ۵ استان بود احصا شد تا با سرعت در دستور کار جلسات قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت سرعت بخشی به اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، برنامه ریزی لازم در راستای اجری خدمات روبنایی و زیربنایی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و جهت رفع مشکلات موجود در این رابطه، راهکارهای عملی ارائه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در بهبهان اشاره و اظهار کرد: در سطح این شهرستان بیش از ۱۵ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که با بررسی و پالایش های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نام شده، در حال حاضر افزون بر ۴ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد تا کنون برای افزون بر ۲ هزار نفر تامین زمین انجام شده است.

عمادی در پایان تصریح کرد: در این نشست پروژه های راه‌سازی، بازآفرینی، مسکن مهر، مسائل مربوط به شهرسازی و املاک نیز مورد بررسی قرار گرفت.