شناسهٔ خبر: 180014 - سرویس استان‌ها

پیش بینی هواشناسی؛

بیشترین بارش باران خراسان رضوی در مشهد ثبت شد

بارش باران کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به بارش‌های شبانه روز گذشته، بیشترین میزان باران ثبت شده در شهرک امام علی(ع) شهر مشهد به میزان ۱۵ میلیمتر به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، علی الهی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز تا ظهر جو به نسبت ناپایداری در خراسان رضوی برقرار است و در بخش‌هایی از استان به ویژه در نیمه شمالی و شرقی، احتمال بارش‌های رگباری وجود دارد.

وی ادامه داد: به تدریج از بعد از ظهر امروز از میزان ابرها کاسته خواهد یافت و این سامانه به طور موقت از خراسان رضوی خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا جو به نسبت آرام‌تری در سطح استان شکل گیرد و روند دمای روزانه از فردا تا اواخر هفته افزایشی خواهد بود و بنابراین هوای گرم‌تری نیز برای روزهای پایانی هفته انتظار داریم.

الهی افزود: پدیده غالب برای امروز و فردا به ویژه در نواحی کوهستانی، تشکیل مه صبحگاهی است، همچنین در برخی از نواحی کوهستانی استان نیز با کاهش میدان دید رو به رو خواهیم شد همچنین در مناطق باد خیز استان نیز، وزش باد به نسبت شدید در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود و احتمال گردوخاک و بروز خسارت در نواحی مستعد استان نیز وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جوین با کمینه دمای هوای یک درجه و داورزن و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق خراسان رضوی در شبانه روز گذشته بوده‌اند و در این مدت نوسان دمایی شهر مشهد بین ۶ و ۱۷ درجه سانتیگراد بوده است که پیش‌بینی می‌شود امروز دمای هوا در گرم‌ترین ساعات به ۱۱ درجه بالای صفر برسد.