شناسهٔ خبر: 18015 - سرویس ریلی

فخریه کاشان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

مذاکره مستقیم با هیأت اقتصادی ایتالیا در تهران/ خرید واگن‌ و لکوموتیو، سرمایه‌گذاری در بزرگراه‌ها، بنادر و مسکن

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به سفر هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا به ریاست وزیران "حمل و نقل و امور زیربنایی" و "کشاورزی" به ایران گفت: ما با هیأت ایتالیایی در موضوعات خرید واگن و لکوموتیو، سرمایه‌گذاری در ساخت بزرگراه‌ها، بنادر و مسکن ایران مذاکره می‌کنیم.

اصغر فخریه کاشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه سفر امروز هیأت بزرگ اقتصادی ایتالیایی به ایران گفت: هیأت بزرگ اقتصادی ایتالیا متشکل از ۳۱۰ نفر به نمایندگی از ۱۹۷ شرکت، انجمن و بانک در امور زیربنایی، سازه، نفت، گاز و کشاورزی به ریاست وزیر "حمل‌و‌نقل‌و‌امور زیربنایی" و "وزیر کشاورزی" این کشور اروپایی برای سفری سه روزه به تهران می‌‌آیند.

وی با بیان اینکه در این سفر با ایتالیایی‌ها درباره بخش‌های مختلف زیربنایی، حمل و نقل، کشاورزی، بانکی بحث و مذاکره می‌شود افزود: این هیأت اقتصادی قرار است در سفر خود به ایران ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و موارد قابل مذاکره را بررسی کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه در حوزه وزارت راه و شهرسازی امکان مشارکت ایتالیایی‌ها در بخش‌ها حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، مسکن و بنادر و دریانوردی وجود دارد افزود: در بخش ریلی امکان خرید واگن و لکوموتیو از ایتالیا در صورت توافق طرفین فراهم است.

فخریه کاشان تاکید کرد: محور مذاکرات وزارت راه و شهرسازی با ایتالیایی‌ها برای امضای یادداشت تفاهم در حوزه‌های خرید واگن و لکوموتیو، سرمایه‌گذاری در ساخت بزرگراه‌ها٬ بنادر و مسکن خواهد بود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: در همین زمینه فردا یک همایشی با حضور هیأت ایتالیایی برگزار خواهد شد که دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در این همایش سخنرانی می‌کند./