شناسهٔ خبر: 18044 - سرویس مسکن و شهرسازی

نریمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

فراهم شدن شرایط سکونت ۳۰ هزار نفر در پرند همزمان با دهه فجر/ صرف بیش از یک میلیارد تومان برای تأمین روشنایی ورودی شهر

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تأمین روشنایی معابر و مسیر ورودی شهر جدید پرند اعلام کرد: با افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکن مهر پرند در دهه فجر سال جاری شرایط برای سکونت حدود ۳۰ هزار نفر در پرند فراهم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن نریمان معاون وزیر راه شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پرند که دیروز دوشنبه ۱۹ بهمن برگزار شد اعلام کرد: امروز با توجه به نیازهای ساکنان محترم شهر جدید پرند و همچنین همزمان با دهه مبارک فجر چند مورد افتتاح از جمله سیستم روشنایی مسیر ورودی شهر مبنی بر سیستم روشنایی سولار (انرژی پاک خورشیدی یا انرژی تجدیدپذیر) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را داشتیم که با هدف حفظ سلامت محیط زیست برای روشنایی معابر این بخش از شهر در نظر گرفته شده بود.

نریمان افزود: هشت هزار و ۷۸ واحد مسکن مهر، زمین چمن و مجموعه سالن‌های ورزشی چندمنظوره آینده‌سازان نیز از دیگر برنامه‌های افتتاحی ما در این روز بود. با افتتاح این تعداد واحد شرایط برای سکونت حدود ۳۰ هزار نفر در پرند همزمان با دهه فجر سال جاری فراهم شد، از سویی دیگر فراهم کردن خدمات رفاهی نیز در این شهر با توجه به رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید مبنی بر رعایت حقوق شهروندی به عنوان یکی از اهداف حائز اهمیت شرکت عمران شهر جدید پرند بود که با افتتاح این فضاهای ورزشی بخشی از آن تحقق یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث ساختمان دومین مدرسه ورزشی کشور نیز در این شهر بیان کرد: کلنگ احداث ساختمان مدرسه این فضای ورزشی به عنوان اولین مدرسه ورزشی پرند و دومین مورد آن در کل کشور امروز به زمین خورد که قرار است پس از بهره‌برداری از مقطع ابتدایی تا دانشگاهی در خصوص آموزش علوم تربیت بدنی خدمات‌رسانی کرده و مورد استفاده قرار گیرد که امید است موارد مشابه آن نیز به زودی در سایر شهرهای کشور نیز احداث شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، شهرک سلام در شهر جدید پرند را یکی دیگر از موارد افتتاح شده در دهه فجر سال جاری در این شهر  اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون درحال آماده‌سازی و ایجاد فضایی مناسب شامل فضای خدماتی، تجاری، مسکونی و پارک هستیم که در تلاشیم این بخش را با سرعت خوبی پیش ببریم.

نریمان کمک بخش خصوصی در ساخت امکانات رفاهی در شهرهای جدید را بهترین نوع مشارکت این بخش در ساخت شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: ساخت مجموعه ورزشی شهر پرند یکی از بهترین این نمونه‌هاست که امید است با تعامل خوب بخش خصوصی و شرکت عمران این روند در سایر شهرها نیز ادامه داشته باشد./