شناسهٔ خبر: 18063 - سرویس استان‌ها

تمام راه‌های ارتباطی شهرستان‌های‌کرمانشاه باز است

انجام بیش از ۴۰۰کیلومتر عملیات برفروبی ونمک‌پاشی در کرمانشاه / بازگشایی ۳۰ راه‌ روستایی مسدود شده

برف رئیس راه و شهرسازی شهرستان سنقر در استان کرمانشاه از باز شدن راه ارتباطی ۳۰ روستای محاصره شده در برف سنقر خبر داد .همزمان عملیات برفروبی و نمک پاشی در سراسر حوزه‌های استحفاظی پاوه طی دیروز و امروز انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه، جواد فرحناکی در این باره گفت: در پی بارش‌های اخیر در ۴۸ ساعت گذشته ۴۳۳ کیلومتر عملیات برفروبی در محورهای مواصلاتی این شهرستان از جمله دهستان پارسینه، آبباریک، گاورود، کیونانات سراب و باوله  و دیگر محورها با به‌کارگیری ۷۵ تن ماسه و نمک در تمام محورها خصوصا در ۱۶۹ روستای شهرستان سنقر انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سنقر گفت: بر اثر بارش برف همراه با کولاک شدید در روزهای گذشته که منجر به مسدود شدن راه‌های ۳۰ روستای این شهرستان شده بود با تلاش شبانه‌روزی کل اکیپ‌های راهداری راه‌های ارتباطی همه روستاها بازگشایی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بارش برف در همه محورها موجب بروز مشکل در تردد وسایط نقلیه شده بود با تلاش بی‌وقفه راهداران این شهرستان ‌در حال حاضر تمامی محورهای فرعی و اصلی بخصوص محورهای روستایی باز و تردد در جریان دارد.

همچنین رئیس راه و شهرسازی شهرستان پاوه از انجام عملیات برفروبی در سراسر حوزه تحت اختیارش خبر داد.

ابراهیم شهریاری با بیان اینکه در پی بارش شدید برف در ۲۴ ساعت گذشته راه ۲۶ روستای در محاصره برف با تلاش شبانه‌روزی راهداران این حوزه بازگشایی شدند ادامه داد: در پی این بارش‌ها که متوسط ارتفاع آن ۳۰ سانتی متر است ۲۳۰ کیلومتر عملیات برفروبی با به کارگیری بیش از ۷۰ تن نمک و ماسه انجام شده است . همچنین با تلاش مأموران راهداری همه مسیرهای روستایی بازگشایی‌شده و عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح همه محورهای مواصلاتی انجام‌شده است.

بیشترین محورهای برفگیر در حوزه شهرستان پاوه محورهای نودشه-نوسود و باینگان واقع شده و هم اکنون تردد در تمام محورهای پاوه روان و بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ثلاث باباجانی نیز گفت: با توجه به بارش برف روز گذشته، عملیات برف‌روبی محورهای مواصلاتی شهرستان انجام شد.

امجد افسری با اشاره به بارش برف روز گذشته در محورهای مواصلاتی ثلاث باباجانی افزود: طی این بارش‌ها اکیپ‌های برفروب و شن و نمک‌پاش این اداره مسیرهای مواصلاتی و برف‌گیری چون محور گردنه سیاطاهر-قلقله به بزمیرآباد- و ... را به طول بیش از ۸۰ کیلومتر برف روبی و به‌کارگیری ۱۲۰ تن شن و نمک یخ‌زدایی کردند.

وی بیان کرد: تمام ماشین آلات نمایندگی راه و شهرسازی آماده خدمت رسانی است و راهداران نهایت تلاش خود را به منظور باز نگه داشتن تمامی محور‌ها و نیز سهولت تردد مسافران انجام می‌دهند.