شناسهٔ خبر: 18083 - سرویس استان‌ها

همزمان با ۶ استان دیگر از سوی رئیس‌جمهوری انجام‌شد

بهره‌برداری از بزرگراه برازجان -گناوه -دیلم در بوشهر/ هزینه تمام شده طرح ۳۸۰میلیارد ریال

افتتاح مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان بوشهر از افتتاح بزرگراه برازجان-گناوه -دیلم توسط رئیس‌جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس خبر داد. در این پروژه همزمان به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۳۸ طرح عمرانی به صورت ویدیو کنفرانس در هفت استان کشور به بهر‌برداری می‌رسد که یکی از آنها در حوزه راه و در استان بوشهر واقع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، فرزاد رستمی  با اعلام  این خبر به خبرنگار ما گفت: امروز سه‌شنبه -۲۰ بهمن ماه- به مناسبت دهه مبارک فجر همزمان ۱۳۸طرح عمرانی به‌صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رئیس‌جمهوری در ۷ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد. بزرگراه برازجان-گناوه - دیلم با هزینه  ۳۸۰میلیارد ریال یکی از این طرح‌ها است که در استان بوشهر به سرانجام رسیده‌است.

وی در ادامه به حضور مسئولان استانی در این مراسم از جمله استاندار و برخی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی پرداخت و اضافه کرد : دو مورد از طرح‌های مصوب رئیس‌جمهوری در سفرهای سال گذشته ایشان به استان، امروز به بهره‌برداری رسید که پروژه برازجان -گناوه -دیلم یکی از اینها بود و قطعات اول ودوم آن امروز به بهره‌برداری رسید. امیدواریم قطعات دیگر آن نیز تا پایان نیمه اول سال ۹۵ زیر بار ترافیک منطقه برود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که با افتتاح این محور شاهد کاهش ۲۰کیلومتری این مسیر به بوشهر می‌شویم، افزود :طول این بزرگراه در مجموع ۲۵ کیلومتر است که در حدفاصل دهداران -خلیفه‌ای و چهار روستایی قرار دارد. از مجموع این مسیر ۷/۴ کیلومتر آن دارای عرض میانگین ۲۳/۴ متر و ۱۰/۶ کیلومتر آن به عرض ۱۱ متر است.

رستمی همچنین گفت: پروژه بعدی مربوط به افتتاح کتابخانه مرکزی بوشهر است که با مساحت ۵هزار متر مکعب و با  اعتبار ۸ میلیارد تومان از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

وی درباره دهکده گردشگری ساحلی بوشهر نیز گفت: دهکده گردشگری بوشهر همراه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر از جمله پروژه‌های دیگر استان است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال این دو را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

گیلان، اصفهان، بوشهر و... از جمله استان‌هایی هستند که امروز در آنها ۱۳۸ پروژه‌های عمرانی و یا دیگر پروژه‌های اقتصادی مربوط به دستگاهای دیگر، به بهره‌برداری رسید.