شناسهٔ خبر: 18127 - سرویس استان‌ها

با اعتباری افزون بر ۱۱هزار میلیون ریال به پایان‌رسید

افتتاح کلانتری مسکن‌مهر رشت در گیلان

کلانتری مدیرکل اداره راه وشهرسازی گیلان با اعلام خبرهای خوب برای ساکنان مسکن‌مهر‌ رشت در آینده‌ای نزدیک، از افتتاح کلانتری مسکن مهر رشت با حضور مدیران ارشد استان‌گیلان و نیروی انتظامی استان همزمان با سالگرد جشن‌های پیروزی انقلاب‌اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ارائه خدمات عمومی مناسب در حوزه‌های مختلف برای ساکنان مسکن مهر به خبرنگار ما گفت: در راستای تامین امنیت شهروندان و ارتقای سطح رضایتمندی آنان، یک باب کلانتری انتظامی برای رفاه مردم احداث و در اختیار نیروی انتظامی استان قرار گرفت.

 خاوری در ادامه با اشاره به گسترگی سایت مسکن‌مهر رشت و دلیل احداث کلانتری در این منطقه افزود: با توجه به گستردگی سایت مسکن‌مهر رشت که در زمینی به مساحت  ۴۰۰ هکتار ساخته شده‌است  پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این سایت سکونت کنند بر این اساس برای تامین امنیت ساکنان منطقه، احداث کلانتری در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفت.

به گفته این مدیر ارشد راه وشهرسازی استان، ساختمان کلانتری رشت در زمینی به مساحت۲۳۶۰ متر مربع و با زیر بنای ۴۷۶ متر مربع به صورت اسکلت بتنی در دو طبقه با به‌کار‌گیری آخرین فناوری‌های نوین صنعتی‌ و رعایت آخرین مباحث مقررات ملی ساختمان، احداث شده است. سیستم سرمایشی و گرمایشی این مرکز از طریق نصب اسپلیت و پکیج تامین شده است.

در سایت مسکن مهر رشت کاربری‌های زیادی از جمله درمانی، ورزشی، تجاری و سایر خدمات پیش‌بینی شده که تا کنون تنها ساختمان کلانتری آن احداث و به بهره‌برداری رسیده‌است. 

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای احداث ساختمان این کلانتری نیز گفت: برای احداث ساختمان و محوطه‌سازی این مرکز اعتباری بالغ بر۱۱ هزار میلیون ریال از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی  هزینه شده‌ و به‌زودی نیروی انتظامی استان فعالیت خود را در این مرکز به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح این مجموعه انتظامی افزود: اداره‌کل راه وشهرسازی استان این نوید را می‌دهد که در آینده نزدیک مردم ساکن در این منطقه شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد زیربنایی و روبنایی در مسکن‌مهر استان باشند و در زمان خودش پروژه‌ها معرفی شده و به بهره‌برداری می‌رسند.