شناسهٔ خبر: 18139 - سرویس جاده‌ای

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

هدف‌گذاری ترانزیت ۳۸ میلیون تن کالا از کشور در سال ۱۴۰۰/ شناسایی ۳۳ دستگاه‌ مداخله‌گر در مرزهای کشور/ امضای یادداشت‌تفاهم مطالعه کریدور بازرگان- بندر امام با ایتالیا

جاده کوهستانی هدف‌گذاری ترانزیت ۳۸ میلیون تن کالا از کشور در سال ۱۴۰۰ ٬ شناسایی ۳۳ دستگاه‌ مداخله‌گر در مرزهای کشور و امضای یادداشت‌تفاهم مطالعه کریدور بازرگان- بندر امام با ایتالیا از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی به شرح زیر است:

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری

یادداشت تفاهم سه جانبه توسعه همكاری‌های حمل و نقل جاده‌ای ایران با اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای ایرو در شهرژنو سوییس توسط هیئت ایرانی به امضاء شد.

عباس آخوندی

ایران هم در شبکه راه‌های آسیایی و هم در کریدورهای مختلف شمال و جنوب و تراسیکا می‌تواند محل اتصال بسیاری از کشورها باشد. ۱۰ کریدور جاده‌ای مهم در کشور شناسایی شده اما یکی ازمشکلات ما در این کریدورها نداشتن سطح سرویس یکپارچه و بخش‌های مفقود در برخی این کریدورها است.

گراتزیانو دلریو وزیر زیرساخت‌ها و حمل و نقل ایتالیا کریدورهای ریلی و جاده‌ای ایران نزدیک‌ترین و امن‌ترین مسیر اتصال آسیا به اروپاست.

بین عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران و شرکت آناس ایتالیا در موضوعات مبادله اطلاعات فنی، مدیریت پایه تاسیس سیستم‌های مدیریت و نوسازی، نوسازی تضمین کیفیت، نگهداری تونل‌ها٬ پل‌ها و کانال‌ها، حمل و نقل هوشمند و مدیریت ترافیک امضای یادداشت تفاهم حمل و نقل جاده‌ای امضا کردند.

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی

با توجه به این که اینکه ترانزیت ۳۸ میلیون تن کالان برای سال ۱۴۰۰در کشور پیش بینی شده از این میزان ۸ میلیون تن توسط ریل و ۳۰ میلیون تن توسط جاده‌ هدف‌گذاری شده است.

مرزهای ما گلوگاه هستند که در این راستا مرزهای کشور باید ساماندهی شوند و دستگاه‌های مداخله گر مانند گمرک می‌توانند از پایانه‌های مرزی به نقاط دیگر منتقل شوند تا زمان عبور و مرور در مرزها کاهش یابند.

تعیین زمان عبور از پایانه‌های مرزی در جهت تسهیل تردد از حدود یک‌سال پیش آغاز شده است و فرآیندها و دستگاه‌های مداخله گر در پایانه‌های مرزی با همکاری انجمن حمل و نقل بین‌المللی شناسایی شدند.

حدود ۳۳ دستگاه مداخله گر در مرزها فعالیت می‌کنند که البته بر اساس قانون موانع تولید رقابت پذیر موضوع پنجره واحد تاکید شده که می‌تواند در تسهیل فرآیندها و کاهش زمان عبور در مرزها بسیار موثر باشد

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یادداشت تفاهم مطالعه فنی و سرمایه‌گذاری ایتالیا در کریدور بازرگان- بندر امام بین ایران و ایتالیا امضا شد.
محمدجوادعطرچيان مديركل دفتر ترانزيت وپايانه هاي مرزي

​اولين اجلاس همكاری‌های حمل ونقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ايران و لتونی در روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه به منظور توسعه روابط حمل ونقل جاده‌ای فی‌مابين دوكشور در ريگا برگزارشد.