شناسهٔ خبر: 18268 - سرویس وزارتی

برای نخستین‌بار در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر صورت گرفت؛

اجرای قطعه سلام در حضور وزیر راه و شهرسازی به رهبری لوریس چکناواریان

موسیقی لوریس چکناوریان آهنگساز برجسته کشورمان برای اولین بار در حضور وزیر راه و شهرسازی اجرای قطعه سلام را که با سفارش و پشتیبانی دکتر آخوندی تهیه و تنظیم شده بود در سی یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر رهبری کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی روز شنبه ۲۴ بهمن ماه با حضور در با حضور در تالار وحدت به تماشای اجرای ارکستر ملی به رهبری لوریس چکناواریان نشست.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و معاون وزیر راه و شهرسازی، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی از دیگر میهمانان این اجرای جشنوراه موسیقی فجر بودند.

لوریس چکناواریان برای اولین بار رهبری ارکستر ملی را در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به عهده گرفت و قطعاتی چون «سوییت آرارات» که اشاره‌ای است در به گل نشستن کشتی نوح در کوه‌های آرارات داشت، متشکل از هفت قسمت را به اجرا درآورد و در این قطعات سازهای بادی، چوبی و ضربه‌ای مورد استفاده قرار گرفت.

یکی دیگر از اتفاقات مهم، اجرای قطعه سلام برای اولین بار در ارکستر ملی جشنواره فجر بود که این قطعه با سفارش و پشتیبانی دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی تهیه و تنظیم شده بود و اجرای این قطعات شور و حال وصف ناپذیری را به سالن موسیقی تالار وحدت داد./