شناسهٔ خبر: 18275 - سرویس وزارتی

محفوظی در کارگاه آموزشی رسیدگی به تخلفات اداری اعلام کرد:

لزوم حفظ اخلاق در رسیدگی به تخلفات اداری/ آموزش بهترین راهکار برای رسیدگی به تخلفات و تعیین مجازات‌

جلسه معاون حقوقی، امورمجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی آموزش را بهترین راهکار برای رسیدگی درست به تخلفات و تعیین مجازات‌های متناسب با آن اعلام کرد و گفت: حفظ اخلاق در این روند یکی از مهمترین فاکتورهای مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا محفوظی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی در کارگاه آموزشی رسیدگی به تخلفات اداری که ۲۴ بهمن با حضور نمایندگان حقوقی معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی و همچنین نمایندگانی از سایر سازمان‌های مربوط در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد رسیدگی به تخلفات و تعیین مجازات‌های مناسب با آن را اقدامی بسیار دشوار نامید و گفت: این مسئولیت خطیر و سنگینی است که ما متکلف به انجام آن هستیم. همه ما باید سعی کنیم عملکرد خوبی در این بخش بسیار مهم داشته باشیم .

محفوظی بهترین راه تأثیرگذار بر این بخش را آموزش اعلام کرد و گفت: اگر می‌خواهید از دانشی برخوردار بوده و از آن بهره ببرید، این دانش باید در رفتار شما تجلی پیدا کند که این مسئله نیز بدون شک مستلزم آموزش خواهد بود.

وی با تأکید براینکه تشکیل دیوان عدالت اداری تأثیر بسیاری بر اصلاح قوانین سابق در این بخش داشته است گفت: قانون بازرسی کل کشور نیز در این بخش تأثیر زیادی داشته و باید در همه مراحل مورد توجه قرار گیرد. سرکشی‌های مستمر به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری نیز تأثیرات قابل توجهی خواهد داشت و بهتر است این بازرسی‌ها به طور مستمر از دفاتر هماهنگی نیز انجام شود.

معاون حقوقی، امورمجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی در این‌باره اضافه کرد: اعتراض افراد به مجازات خفیف برخی تخلفات شدید و یا برعکس(مجازات شدید برخی افراد برای یک تخلف خفیف) یکی از بحث‌هایی است که به صورت مکرر در سازمان‌ها و ادارات مشاهده می‌شود. در این بخش باید اطلاع‌رسانی شود که هر فرد با توجه به سوابق و فاکتورها و دلایل متعددی که در گذشته کاری خود داشته است مجازات می‌شود که این امر ممکن است باعث تخفیف و یا تشدید حکم وی نیز شود.

این مقام مسئول درستی و صحت حکم صادره در رسیدگی به تخلفات را امری بسیار مهم دانست و افزود: رأی صادر شده باید به گونه‌ای باشد که همه را قانع کرده و نقطه ابهامی برجای نگذارد.

محفوظی ضمن تأکید بر حفظ آبرو و امنیت در روند رسیدگی به یک پرونده اعلام کرد: حفظ امنیت و آبروی افراد دو مسئله مهم در طول فرایند صدور یک حکم است که درحقیقت اخلاق رسیدگی به تخلفات نامیده می‌شود. در این بخش اتوماسیون کردن آراء صادره می‌تواند راهکاری مناسب برای برخورداری از این دو مسئله باشد./