شناسهٔ خبر: 18291 - سرویس جاده‌ای

میخائیلیدس در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

اعلام آمادگی قبرس برای فعال‌سازی کریدورهای منطقه‌ای/ تأکید بر تحکیم روابط حمل و نقلی با ایران برای مدیریت بهتر زمان

دیدار معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل با معاون وزیر حمل و نقل قبرس معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات و کار جمهوری قبرس با بیان اینکه قبرس برای فعال‌سازی کریدورهای منطقه‌ای آمادگی کامل دارد٬ گفت: تحکیم روابط حمل و نقلی میان دو کشور اهمیت بالایی دارد چراکه موجب مدیریت بهتر زمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ الکوس میخائیلیدس معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات و کار جمهوری قبرس امروز یکشنبه ۲۵ بهمن در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه لغو تحریم‌ها برای مردم ایران مسئله بسیار مثتی به شمار می‌آید٬ گفت: از این طریق می‌توان روابط تجاری دو کشور را مانند گذشته ارتقا داد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی مردم ایران بر گسترش روابط دو کشور تأکید کرد و افزود: وزیر حمل و نقل، ارتباطات و کار جمهوری قبرس تیرماه سال آینده به ایران سفر می‌کند چراکه فرصت‌های همکاری بسیاری میان دو کشور وجود دارد.

میخائیلیدس اظهار امیدواری کرد که علاوه بر این دیدار٬ ملاقات‌های دیگری برای گسترش روابط اقتصادی به ویژه در حوزه حمل و نقل در آینده میان مقامات دو کشور وجود داشته باشد.

معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات و کار جمهوری قبرس با اشاره به ملاقاتش با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به این دلیل که مسئولیت بنادر قبرس بر عهده من است می‌توان در خصوص گسترش روابط بندری میان دو کشور مذاکره کرد و بیشتر با بنادر ایران آشنا شد.

وی با یادآوری اینکه قبرس یکی از کشورهای اروپای شرقی است که اروپا را به آسیا متصل می‌کند٬ ادامه داد: ما یکی از دروازه‌های ورود به اروپا هستیم بنابراین آمادگی همکاری برای ایجاد ارتباط با ایران را داریم.

میخائیلیدس با بیان اینکه قبرس این آمادگی را دارد در زمینه حمل و نقل دریایی و هوایی به ایران کمک کند٬ اضافه کرد: بسیار مشتاق هستیم که با تکنولوژی تولید آسفالت در ایران آشنا شویم و از اینکه ایران چه موادی در تولید آسفالت استفاده می‌کند با خبر شویم.

معاون وزیر حمل و نقل، ارتباطات و کار جمهوری قبرس هدف از مذاکرات و گسترش روابط با ایران را تسهیل در روابط و برچیده شدن تشریفات اضافی عنوان و اضافه کرد: این تسهیل در روابط در همه زمینه‌ها اهمیت دارد چراکه مدیریت بهتر زمان را در بر خواهد داشت.

وی از اعلام آمادگی کشور قبرس برای همکاری در جهت فعال‌سازی کریدورهای منطقه‌ای با ایران خبر داد و گفت: اکثر ترافیک دریایی در شرق مدیترانه است و قبرس این آمادگی را دارد مدیریت مسیر جابه‌جایی کشتی‌های ایرانی را به عهده گیرد.

میخائیلیدس افزود: یک شرکت سرمایه‌گذار مجرب که خودش در جابه‌جایی کالاها نقش دارد می‌تواند به ایران در متصل شدن به اروپا یا دیگر مقاصد کمک کند. امیدوارم در سال میلادی جاری با همکاری شرکت‌های ایرانی و اپراتور قبرسی این کار انجام شود.

وی افزود: اطلاع داریم که در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیز زیرساخت‌ها٬ آزادراه‌ها٬ بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی و فرعی بسیاری در ایران وجود دارد که از طریق مرکز مدیریت راه‌ها اداره می‌شود و مشتاق هستیم که با این مرکز و نحوه فعالیت آن بیشتر آشنا شویم./