شناسهٔ خبر: 18317 - سرویس وزارتی

عصر امروز در خانه وارطان انجام می‌شود:

افتتاح نمایشگاه عکس «بازخوانی اندیشه ایران‌شهر» با حضور وزیر راه و شهرسازی

نمایشگاه عکس بازخوانی اندیشه ایران‌شهر (روایت پیشگامان عکاسی از شهرهای ایران) در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) با حضور وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه ۲۶ بهمن افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکی از راهکارهای موثر جهت حفظ حافظه تاریخی در معماری و شهرسازی، بازخوانی سنت‌های موجود مرتبط با تکامل شهرها از روی اسناد پدید آمده در زمینه شهرسازی، است. در هر بازخوانی جلوه‌هایی از ایران‌شهر آشکار میشود و برای پژوهشگران عرصه معماری و شهرسازی فرصتی جهت مطالعات مفید و برای مردم فرصت آشنایی بیشتر با هویت خود را فراهم می‌کند.

از این رو شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اقدام به برگزاری نمایشگاه عکسی از مستندات تصویری شهرهای ایران کرده است. در این نمایشگاه آثار ۲۴ عکاس، معمار، باستانشناس و .... مربوط به بازه زمانی سال‌های ۱۲۴۰ ه.ش الی ۱۳۸۰ه.ش در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 این نمایشگاه از تاریخ ۲۶ بهمن الی ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ه.ش در محل خانه گفتمان شهر و معماری(خانه وارطان) در خیابان ولیعصر- میدان فلسطین- خیابان طالقانی غربی- پلاک ۵۱۴ همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ برگزار می‌شود.