شناسهٔ خبر: 18356 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه عکس بازخوانی اندیشه ایران‌شهر

نمایشگاه عکس نمایشگاه عکس «بازخوانی اندیشه ایران‌شهر» (روایت پیشگامان عکاسی از شهرهای ایران) در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایشگاه عکس «بازخوانی اندیشه ایرانشهر» عصر امروز دوشنبه ۲۶ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی در خانه وارطان افتتاح شد. این نمایشگاه عکس که به همت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برپا شده شامل ۲۶ قطعه از عکاسان ایرانی و خارجی، معماران و باستان‌شناسان  ۱۵۰ سال اخیر است که بیشتر توسط گردشگران اروپایی که در دوره قاجار به ایران سفر کرده‌بودند، گرفته شده است. از جمله این افراد می‌توان به آنتوان سوروکین اشاره کرد. عبداله‌خان قاجار و صادق شهمیرزادی از جمله عکاسان ایرانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه عکس بازخوانی اندیشه ایرانشهر تا ۲۶ اسفند از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در میدان فلسطین خیابان طالقانی‌غربی پلاک ۵۱۴ خانه گفتمان شهرو معماری(وارطان) پذیرای علاقه‌مندان است. گفتنی است در این مراسم محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و شهرسازی ایران، سیدمحمد بهشتی شیرازی مشاور عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عباس آخوندی را همراهی می‌کردند.