شناسهٔ خبر: 18359 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان فنی و معماران تجربی در هرمزگان برگزار می‌شود

آزمون مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: دومين نوبت سالانه آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان فنی و معماران تجربی سال ۱۳۹۴ در استان هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، فرشید دستوان گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه سال جاری در محل مجتمع آموزشي بصيرت دانشگاه هرمزگان (گفتگوي تمدن ها) و دانشگاه آزاد اسلامي  واحد بندرعباس برگزار می شود.

به گفته وی، امسال دو هزار و ۹۴۹ نفر از مهندسان، ۴۹نفر کاردان فنی و ۹ نفر معمار تجربی برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند 

دستوان بیان داشت: در این آزمون مهندسانی که سه سال از زمان فارغ التحصیلی آنان گذشته و کاردانانی که پنج سال از زمان دریافت مدرک تحصلیی آن گذشته در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، مکانیک، ترافیک، برق و نقشه برداری شرکت می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: مفاد این آزمون مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان است که مهندسان پس از پذیرفته شدن در این آزمون می توانند پروانه اشتغال به کار از اداره کل راه و شهرسازی استان دریافت نموده و رسما وارد حرفه مهندسی شوند.

به گفته دستوان، شرایط ثبت نام برای معماران تجربی هفت سال سابقه کار و حداقل سن ۲۵ سال بوده است 

گفتنی است، برای افرادی که در این آزمون ۵۰ درصد نمره حدنصاب را کسب کنند پس از ارایه سوابق حرفه ای و مدارک لازم پروانه اشتغال بکار صادر می شود.