شناسهٔ خبر: 1840 - سرویس ریلی

12 هزار اروپایی خواهان سفر ریلی به ایران

احیای بخش گردشگری جاده ابریشم/ گردشگران چینی هم با قطار به ایران می‌آیند

قطار مجارستان مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به استقبال گردشگران بین‌المللی طی سفرهای ریلی اخیر اروپاییان و علاقه‌مندان سایر قاره‌های دنیا به ایران گفت: به تازگی با مسئولان کشور چین مذاکره کردیم تا گردشگران چینی هم از طریق خط قزاقستان – ترکمنستان – ایران وارد کشور شوند و از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایران دیدن کنند.

سیدمحمدکاظم خلدی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اکنون 12 هزار نفر از اروپاییان برای سفر ریلی به کشورمان ثبت نام کرده‌اند گفت: پس از سفر قطار مجارستانی به ایران و انعکاس اخبار این سفر در رسانه‌های مختلف بسیاری از گردشگران خارجی نسبت به سفر ریلی به ایران ابراز علاقه کردند.

وی ادامه داد: مذاکراتی با سایر کشورها مثل چین انجام دادیم و برای حضور قطار گردشگری آن‌ها به ایران اعلام آمادگی کردیم. این اقدام به منظور احیا و معرفی جاده ابریشم و جاذبه‌های آن است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مذاکرات گردشگری ایران و چین به پایان رسیده است گفت: مسئول دولتی گردشگری ایران در پکن همزمان با پنجمین نشست انجمن‌های توریستی ایران و چین این موضوع را مطرح کرد که با استقبال روبرو شد. با اعلام برنامه‌ چینی‌ها و هماهنگی با طرف ایرانی زمینه‌ سفر این گروه نیز فراهم می‌شود.

خلدی نسب با بیان اینکه توسعه گردشگری ریلی برنامه جدی ماست و امیدواریم برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و مقابله با تبلیغات علیه ایران بتوانیم اقدام کنیم، گفت: با توجه به اینکه خطوط ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان به هم اتصال دارند گردشگران چینی می‌توانند از طریق خطوط ریلی قزاقستان و سپس ترکمنستان وارد این سرزمین کهن شوند و اگر علاقه‌مند به ادامه مسیر به سوی اروپا بودند از طریق مرز ریلی ترکیه به اروپا بروند. این اقدام حرکت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و توسعه صنعت گردشگری است./