شناسهٔ خبر: 18401 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده و وزش باد در جنوب شرقی و شرق کشور/ انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی

آلودگی تهران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و وزش باد در نواحی جنوب شرقی و شرق کشور خبر داد و گفت: جو آرام و پایدار در سایر مناطق کشور سبب انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی خواهد شد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: با توجه به تغییر آخرین نقشه‌های هواشناسی در طول این مدت شاهد عبور موجی از نیمه‌شرقی کشور خواهیم بود که همراهی این موج با جریانات شمالی طی امروز و فردا باعث بارش پراکنده در سواحل شرقی خزر همچنین در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرقی کشور خواهد شد.

رفیعی در ادامه با بیان اینکه در برخی از مناطق جنوب شرقی و شرق کشور طی ساعات بعدازظهر بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت گفت: در سایر مناطق کشور نیز تا پایان هفته جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود که سبب انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز برخی از مناطق جنوب غرب کشور گردو غبار رقیق پیش‌بینی شده و تهران نیز در ساعات بعدازظهر دارای غبار محلی و گاهی همراه با وزش باد و همچنین در ارتفاعات نیز دارای بارش پراکنده خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان بیشینه دمای امروز تهران را ۱۵ و کمینه دمای فردا صبح را ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد./