شناسهٔ خبر: 18435 - سرویس استان‌ها

بازديد مديركل راه و شهرسازی گلستان از پروژه‌های مسكن و ساختمان‌ و محورهای ارتباطی شرق استان

بازدید مديركل راه و شهرسازي گلستان، تلاش و پیگیری براي تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و ساختماني استان را به عنوان موضوع اولویت‌دار اداره كل دانست كه با جدیت دنبال می‌شود، همچنین وی افزايش ارتقاي ايمني راه‌هاي استان را از اهداف مهم اين اداره كل دانست و به مجريان پروژه‌هاي راهسازي و راهداري تاكيد كرد كه اين اقدام را از ضروري‌ترين كارهاي خود تا پايان سال جاري ودر آستانه تعطيلات عيد نوروز قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، ابراهيم مبارك قدم در بازديد از پروژه‌هاي بخش مسكن و ساختمان اين اداره كل در شرق استان، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، ناکافی بودن سهم آورده متقاضیان مسکن مهر، کمبود نقدینگی و مشکلات اعتباری در این سال‌ها اما دولت خود را متعهد به خدمت‌رسانی مطلوب به مردم مي‌داند.

وي، روند اجراي پروژه‌هاي بخش مسكن و ساختمان اداره كل را در سطح استان، نسبتا مطلوب توصيف كرد و ادامه داد: براي تحقق تعهدات اداره كل در اين بخش نیازمند همت و هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی استان هستيم.

اين مقام اجرايي گلستان، الزام به برنامه زمان‌بندي از سوي مجريان پروژه‌ها را از ضروريات دستيابي به اهداف پيش‌بيني شده بيان كرد و گفت: با نگاهی به فعالیت‌های چند سال گذشته مسوولان در بخش مسکن مهر و پروژه‌هاي ساختماني استان، این واقعیت مشهود است که تاکنون بسیاری از مردم خانه‌های خود را تحويل گرفته و در آنها اسکان یافته‌اند.

پروژه‌هاي مسكن مهر سعد آباد گرگان، مسكن مهر سايت الازمن علي آباد كتول، مسكن مهر ازدار تپه آزادشهر، پروژه ساختمان فرمانداري شهرستان راميان، ساختمان پزشكي قانوني و ساختمان‌هاي اداري راه و شهرسازي گنبدكاووس و مينودشت در برنامه بازديد مديركل راه و شهرسازي گلستان قرار داشت.

ساخت حدود ۵۲ هزار واحد مسكن مهر در تعهد استان گلستان بوده كه تاكنون بيش از ۴۲ هزار واحد افتتاح و به بهره‌برداري رسيده كه بيانگر تحقق بالغ بر ۸۲ درصد اين برنامه است.

در بخش فني و اجرايي راه و شهرسازي گلستان نيز، امسال ۱۱ پروژه نيز، امسال ۱۱ پروژه در دست احداث است كه از جمله آنها پروژه مجتمع فرهنگي و توانبخشي ايثارگران، مجتمع فرهنگي هنري گرگان، اداره منابع طبيعي بندرگز، فرمانداري راميان و فرمانداري مراوه تپه است.

همچنین ابراهيم مبارك قدم در بازديد از محورهاي ارتباطي شرق استان، گفت: در سیاست‌های وزارت راه و شهرسازي، ایمنی جاده‌ها از اولویت بالایی برخوردار است و لزوم توجه به اين امر در استان نيز از موضوعات مهم است.

وي با تاكيد بر افزايش تلاش مجريان ساخت و توسعه راه‌ها در استان، گفت: خوشبختانه به رغم مشکلات مالی و كمبود منابع مالي عمرانی، حجم فعاليت پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی در طول راه‌هاي استان در سال جاري گسترده بوده است.

مبارك قدم، افزايش سطح تعامل و همكاري مجريان پروژه‌هاي راهداري و راهسازي را با دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط، زمينه‌ساز تسريع اجراي آنها بيان  كرد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان در پايان، پس از بررسي وضعيت پروژه‌ها و طرح‌هاي در دست اجرا در طول راه‌ها بويژه نقاط پرتصادف استان، پيشنهاداتي را براي اجراي بهتر و ارتقاي سطح كمي و كيفي و ايمني آنها ارائه كرد و از مجريان خواست كه تا قبل از سال جديد براي تكميل آنها و بهره‌مندي مردم از مزاياي آن، نهايت اهتمام را داشته باشند.

سه راهي و آسفالت محور توسكستان، ترميم پل و روكش محور زرين گل علي آباد كتول، نقاط پرتصادف محور حسن آباد در شهرستان مينودشت، تعريض دوربرگردان كيلومتر دو محور گنبد- آزادشهر، سه راهي كلاله، راهدارخانه و پروژه تعريض محور مينودشت – جنگل گلستان از پروژه‌هايي بود كه مورد بازديد مديركل راه و شهرسازي گلستان قرار گرفت.

دراين بازديد، مديريت‌هاي ساخت و توسعه راه‌ها و راهداري و روساي ادارات شهرستان‌هاي بازديد شده و كارشناسان و پيمانكاران مرتبط، مبارك قدم را همراهي مي‌كردند.

از مجموع پنج هزار كيلومتر راه گلستان بيش از يكهزار و ۸۰۰ كيلومتر آن در شرق اين استان شمالي قرار گرفته است.