شناسهٔ خبر: 18464 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند خبر داد:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان شازند واقع در استان مرکزی

رفع تصرف رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند از رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی شهرستان شازند واقع در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی, مهرداد شیخی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند با اعلام این خبر افزود: در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی واقع در حوزه استحفاظی راه‌های این اداره, برابر مواد قانونی ۶,۷ و ۱۷ قانون ایمنی راه ها و راه آهن, با هماهنگی دادستانی, جهاد کشاورزی و همچنین نیروی انتظامی شهرستان شازند, ساخت وسازها و دیوارکشی‌های غیرمجاز, شخم‌زنی‌های واقع در حریم راه‌های حوزه این شهرستان توسط افراد ناشناس ,تخریب و از این اراضی رفع تجاوز شد.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان شازند در خصوص اجرای این طرح افزود: در این راستا قطعه زمینی به مساحت ۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی واقع در منطقه موسوم به  محله ازنا شازند که توسط افراد ناشناس شخم زده شده بود رفع تصرف شده  و به بیت المال بازگردانده شد.

شیخی در ادامه  اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند به صورت شبانه روزی, گشت زنی را در سطح محورهای این شهرستان, در دستور کار خود قرار داده و از تعرض به حریم جاده‌های حوزه استحفاظی جلوگیری می‌نماید و همچنین با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز که حریم راه و اراضی بیت المال را تصرف نمایند توسط تیم حفاظت از اراضی این اداره  برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند در ادامه این گفتگو یادآور شد: شماره تلفن های ۳۸۲۲۶۹۳۰ و ۳۸۲۲۲۲۵۰ اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند و همچنین تلفن گویا و شبانه روزی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان مرکزی به صورت شبانه‌روزی آماده ثبت هرگونه گزارش مردمی در راستای جلوگیری از ساخت و ساز و تصرف در حریم راه‌های این شهرستان است.