شناسهٔ خبر: 18465 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد

تشکیل شورای عالی میز زنان برای پیگیری مصوبات در خراسان رضوی

محمدرضا اخوان عبدالهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای تقویت میز زنان، شورای عالی میز زنان تشکیل شده که شامل مدیر کل اداره راه‌وشهرسازی استان، مدیریت توسعه منابع، دبیر میز زنان و مدیریت حراست است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اخوان عبداللهیان درباره فعالیت میز زنان در اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: حسب دستور وزیر، اقدامات خوبی در حوزه میز زنان استان انجام شده‌است؛ آیین‌نامه اجرایی با اعضای این میز و با مشورت اینجانب به تصویب رسیده و میز زنان بر اساس آیین‌نامه اجرایی که به استان ابلاغ شده بود، فعالیت خود را شروع کرده‌است.

رئیس راه‌وشهرسازی خراسان رضوی افزود: در حوزه‌های مختلف برای اعضای میز زنان مسئولیت‌هایی تعریف شده و جلسات آن به طور منظم در استان تشکیل می‌شود. برای اینکه میززنان را تقویت کنیم، شورای عالی میززنان را نیز تشکیل دادیم که شامل مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان، مدیریت توسعه منابع، دبیر میززنان و مدیریت حراست است. این شورا مصوبات میز زنان را پیگیری می‌کند تا ابتر نماند. این مصوبات در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از لحاظ تامین منابع نیز بتوانیم زودتر و بهترعمل کنیم.

اخوان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای فعال‌سازی میز زنان در خراسان رضوی گفت: آیین‌نامه اجرایی این میز تصویب شده و از دیگر مصوبات این میز، بازدیدهای فرهنگی، سیاحتی و زیارتی است. در این زمینه اخیرا خانم‌های اداره راه وشهرسازی استان از کل حرم امام رضا(ع) بازدید داشتند که بسیار مورد استقبال قرارگرفت. همچنین فعالیت‌هایی در حوزه ورزش بانوان تاکنون انجام شده و مسئول ورزش بانوان مشخص شده‌است. باهمین رویکرد در دهه فجر امسال مسابقات ورزشی بانوان را داشتیم که اختتامیه آن با شان خاصی برگزار شد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی، بازدید از بازنشسته‌ها و جانبازان اداره کل را داشتیم که بازخورد خوبی داشت. همچنین موضوع یکسان‌سازی پوشش خانم‌ها در اداره‌کل مصوب شد که لباس‌هایی خریداری و از نظر چهره ظاهری یکسان‌سازی پوشش انجام شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: در میز زنان استان، مروری به بحث معیشتی و حقوقی داشتیم که مسایل رفاهی مرتبط با بانوان اداره کل راه و شهرسازی بررسی شد. آیین‌نامه اجرایی کمک بسیاری به دید اعضای میز زنان کرده تا موضوع‌های ریز و روزمره را در این میز مطرح نکنند و بر اساس مکانیزم و اصولی درجهت اهداف کلی این میز که وزیر ابلاغ کرده‌اند، حرکت کنند.

اخوان عبداللهیان اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی میز زنان استان را برای مشاور امور بانوان در وزارتخانه فرستاده‌ایم تا نظر ایشان را هم بدانیم وشاید اولین استانی در کشور باشیم که براساس این مکانیزم‌ها برای میز زنان عمل کرده‌ایم.