شناسهٔ خبر: 18467 - سرویس استان‌ها

مديرکل حمل و نقل استان همدان عنوان کرد:

اجرای طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز می‌شود

نشست مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي استان همدان در نخستين جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي استان همدان براي نوروز ۹۵ گفت: در اين طرح نظارت بر سفرهاي نوروزي از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردين سال آينده ادامه مي یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه های استان همدان، نصرت الله حيدري، در اين جلسه که با حضور معاونت راهداري راه و شهرسازي، فرمانده پليس راه، فرمانده پليس راهور, نمايندگان فرمانداري شهرداري، اورژانس، جمعيت هلاال احمر, شرکت پخش فراورده هاي نفتي، شرکت هاي بيمه و ساير مدعوين در محل اداره حمل و نقل و پايانه هاي استان همدان برگزار شد، برنامه هاي نظارتي اين ستاد را تشريح کرد. 

مديرکل حمل و نقل و پايانه ها و دبير کميته حمل و نقل ستاد تسهيلات خدمات سفر استان همدان با بيان اينکه جلسات اين ستاد با حضور کميته هاي ده گانه خدمات سفر استان برگزار شده است، گفت: زيربناي سفرهاي نوروزي توسط  اين ده کميته رقم مي خورد.

وي بيان کرد کليه هماهنگي ها براي ارائه خدمات مناسب و نظارت کامل بر سفرهاي ايام نوروز تحت نظارت ستاد تسهيلات سفر با حضور نمايندگان کميته حمل و نقل ستاد و با دبيري اداره کل حمل و نقل و پايانه ها  انجام مي شود.

وي از  اعضاء و نمايندگان رابط دستگاه هاي عضو اين کميته خواست ضمن اعلام اقدامات و شيفت هاي دستگاه، نسبت به جمع آوري آمار و اطلاعات و ارسال به دبيرخانه کميته حمل و نقل براي ارائه گزارش به استاندار محترم و ستاد تسهيلات سفر هاي استان اقدام نمايند.

مديرکل حمل و نقل و پايانه ها در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دستگاه هاي دولتي مجاز به استفاده از ناوگان دولتي براي اعزام مسافران در قالب راهيان نور و سفرهاي سياحتي نيستند و بايد از ناوگان هاي عمومي استفاده کنند.

وي با بيان اينکه کتابچه و بروشورهاي راهنماي سفر تهيه شده در نوروز بايد حاوي اطلاعات مفيد و ارزشمند باشند، تصريح کرد: اين مهم موجب استقبال و هدايت مسافران و گردشگران به اماکن عمومي و تفريحي به ويژه نمازخانه هاي بين راهي مي شود.

مديرکل حمل و نقل استان همدان افزود: بازديد از نمازخانه هاي بين راهي، سرويس هاي بهداشتي، و نظارت بر ديگر خدماتي که در ايام نوروز به مردم ارائه مي شود از برنامه هاي مورذ تاکيد است که ابايد از هم اکنون آغاز شود.

وي تصريح کرد کنترل و نظارت بر فعاليت شبانه روزي مراکز معاينه فني خودرو، شرکت هاي امداد خودرو، شرکت هاي بيمه، جايگاه هاي سوخت و سي ان جي در ايام نوروزنيز بايد در دستور کار قرار گيرد. 

حيدري در خصوص مراکز معاينه فني خودروهاي سبک و سنگين در ايام نوروز، ابراز کرد: مراکز معاينه فني خودروهاي سبک درون شهري با نظارت شهرداري و خودروهاي سنگين برون شهري توسط اداره کل حمل و نقل استان همدان نظارت مي شود.

حيدري گفت: بر اساس ضوابط و مقررات لازم امکان تقلب در مراکز معاينه فني خودرو برون شهري به صفر رسيده است.