شناسهٔ خبر: 18474 - سرویس استان‌ها

در خراسان شمالی برگزار شد:

اولین دوره آموزشی مدیران شهری مرتبط با بازآفرینی شهری پايدار

نشست اولین دوره آموزشی مدیران شهري مرتبط با باز آفريني شهري پايدار با حضور مدیران و مسئولان در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این دوره آموزشی كه در محل سالن جلسات امور مالیاتی استان برگزار شد، از بازآفرینی به عنوان موضوعات مهم در بحثهای توسعه پایدار شهری یاد کرد و گفت: در همین راستا تمام تلاش ها در راستای کار بر اساس اصول و قوائد و دستورالعمل ها انجام می شود.

علی اصغر بدیعی مقدم با اشاره به تفاوت جمعیت خراسان شمالی با سایر مناطق کشور، یادآور شد: این استان به لحاظ وضعیت شهری و روستایی و بافت فرسوده نیاز به دقت نظر بیشتری دارد.

وی افزود: باید هر اتفاقی که در سطح شهر صورت می گیرد بر اساس اصول و قوائد خاص و مطالعات انجام شود.

وی با تاکید بر هماهنگی و هم افزایی و هم اندیشی به منظور موفقیت در این رابطه، تصریح کرد: هر چه ارتباطات و هم افزایی بیشتر و نزدیک تر باشد قدرت عمل و حرکت به سمت توسعه پایدار شهری سریع تر رخ می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی متذکر شد: در این میان حاشیه نشینی و سكونت گاه های غیر رسمی وظیفه ما را سنگین تر می کند و ما را مجاب می کند که به این مساله بیشتر توجه کرده و تلاش های بیشتری صورت گیرد تا با تمام توان برنامه های بازآفرینی تحقق یابد.

وی گفت: در این میان در بحث بافت فرسوده باید با شهروندمداری از نظرات شهروندانی که ماهیت بافت را تشکیل می دهند استفاده کرد تا ارتقاء بازآفرینی را شاهد باشیم.