شناسهٔ خبر: 18501 - سرویس مسکن و شهرسازی

صبح امروز صورت گرفت؛

حضور مظاهریان در حوزه امتحانی آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان/ حضور ۱۵۰ هزار داوطلب در ۱۰۷ حوزه امتحانی سراسر کشور

بازدید معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به همراه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با حضور در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از نحوه برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۹ بهمن) با حضور در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان فنی و معماران تجربی متقاضی فعالیت در بخش ساختمان، بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، آزمون ورود به حرفه مهندسی ساختمان که از سوی وزارت راه و شهرسازی و با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار می‌شود، سالانه دو مرتبه در نیمه نخست و نیمه دوم هر سال با حضور بیش از ۱۵۰ هزار نفر از متقاضیان که مجموعا در هر سال ۳۰۰ هزار نفر می‌شود، در ۷ رشته عمران، معماری، تأسیسات مکانیک، شهرسازی، نقشه‌برداری، ترافیک و تأسیسات برق و در ۱۸ آزمون شامل آزمون‌های تستی، تشریحی و طراحی در دو روز برگزار می‌شود. دومین آزمون ورود به حرفه مهندسان امسال در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ بهمن در ۱۰۷ حوزه امتحانی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

گفتنی است معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بازدید امروز خود از حوزه امتحانی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که حبیب‌الله بیطرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز وی را همراهی می‌کرد، ضمن گفتگو با داوطلبان و کسب اطلاع از نحوه طراحی سؤالات، با مسئولان برگزاری آزمون نیز گفتگو کرده و در جریان آخرین مراحل فرآیند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی ساختمان قرار گرفت./