شناسهٔ خبر: 18513 - سرویس شرکت‌ها

گودرزی خبر داد:

پیش‌بینی پدیده گرد و غبار در استان‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام/ ادامه بارش‌ها در استان‌های شمالی

باران کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که امروز و فردا در استان‌های شمالی بارش باران خواهیم داشت گفت: توده گرد وخاک روی کشور عراق در حال شکل‌گیری است که به تدریج به مرزهای غربی و جنوب غرب کشور می‌رسد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان این‌که صبح امروز پنجشنبه ۲۹ بهمن در استان‌های کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده‌ای داشتیم گفت: به تدریج این سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشورمان خارج خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در این استان‌ها فردا شاهد بارندگی نخواهیم بود اما با نزدیک‌شدن سامانه بارشی در شمال دریای خزر و عرض‌های جنوبی‌تر در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و به طور پراکنده‌تر در خراسان شمالی برای امروز بارش پراکنده خواهیم داشت و فردا نیز این بارش‌ها ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: فردا برخی مناطق از جمله شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش‌هایی خواهند داشت اما در سایر نقاط کشور پدیده قابل توجهی نداریم و تنها با توجه به این‌که تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی نشان می‌دهد توده گرد وخاک روی کشور عراق تشکیل می‌شود که به تدریج به مرزهای غربی و جنوب غرب کشور می‌رسد.

گودرزی با بیان این‌ نکته افزود: جمعه بعدازظهر و روز شنبه کرمانشاه، خوزستان و ایلام پدیده غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و فردا صاف است و ۱۵ درجه سانتیگراد حداکثر دمای امروز تهران خواهد بود. طی دو روز آینده هوای تهران یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت./