شناسهٔ خبر: 18533 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده برف و باران در غرب و شمال‌غرب/ پیش‌بینی پدیده گرد و خاک و کاهش دید در جنوب و جنوب‌غرب کشور

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های پراکنده در غرب و شمال‌غرب از خروج این سامانه از اوایل امشب خبر داد و برای برخی از مناطق جنوب و جنوب‌غرب پدیده گرد و خاک و کاهش پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز در شمال‌غرب و پاره‌ای از نقاط غرب کشور و بتدریج برای دامنه‌های البرز بارندگی را داریم که بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی می‌تواند به صورت برف باشد. از ساعات بعدازظهر و اوایل شب، بارش‌ها به شرق کشور می‌رسد و در این مناطق، بارش‌های پراکنده و خفیف را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با خروج سامانه بارشی از کشور برای فردا(یکشنبه) در بیشتر مناطق کشور، آسمانی آفتابی را خواهیم داشت. همچنین امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق جنوب و جنوب‌غرب کشور، پدیده گرد و غبار و کاهش دید را داریم.

گودرزی ادامه داد: از روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی فعال از سمت غرب به کشور ابتدا در غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب، بارش‌ها شروع می‌شود و برای روز چهارشنبه، بارش‌ها نیمه‌غربی و بخش‌هایی از مرکز را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری است که بتدریج ابری می‌شود. برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان تهران، بارش برف، وزش باد و احتمالا رعد و برق را خواهیم داشت.

گودرزی در پایان افزود: ۱۵ درجه سانتیگراد حداکثر دمای هوای تهران است که فردا برای پایتخت آسمانی صاف تا نیمه ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود./