شناسهٔ خبر: 18548 - سرویس استان‌ها

تشریح عملیات راهداری طرح نوروز ۹۵ در قم

ایمنی و تجهیز محورهای مواصلاتی قم با اعتبار ۱۰۹میلیارد ریال / بهسازی و آسفالت بیش از ۱۱۴ کیلومتراز جاده‌های استان

بهسازی قم سرپرست مدیریت راهداری اداره راه وشهرسازی استان قم با اشاره به آغاز اجرای طرح نوروزی از نیمه دوم اسفندماه جاری در قم گفت: برای اجرای کامل طرح نوروزی که شامل تمامی محورهای استان می‌شود تا کنون ۱۰۹میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، داوود طلوعی درباره جزییات بیشتر اجرای این طرح گفت: این اداره‌کل با توجه به نزدیک‌شدن تعطیلات و آغاز شدن فصل جدیدی از سفرهای بین‌شهری توانست در مدت باقی‌مانده تا نوروز اجرای آسفالت روکش حفاظتی میکرو‌سر‌فیسینگ محور قدیم ساوه -سلفچگان به طول ۳۳ کیلومتر، بازیافت گرم درجا بخشی از آزاد راه قم-تهران به طول ۳۱ کیلومتر و بهسازی محدوده انتهایی باند شرقی آزاد راه قم-تهران بین دو عوارضی و رمپ و لوپ‌های مربوط به آن را به طول ۸کیلومتر به پایان برساند.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از پیمانکاران نیز در حال پاکسازی و آماده‌سازی راه‌های روستایی هستند، گفت: در محور قم -کاشان و سلفچگان -دلیجان-اصفهان بسیاری از تابلوهای اطلاعاتی نیاز به تعمیر و یا تعویض داشتند که این کار انجام  و در برخی از محورها نیز علایم جدید نصب شد.

به گفته طلوعی ۷۰درصد بهسازی و روکش آسفالت اتوبان قم-تهران نیز به پایان رسید و کار لکه‌گیری و بهسازی محور باغیک -تفرش، سلفچگان -دلیجان و بهسازی محور نورآباد نیز هر یک به طول حدود ۱۴کیلومتر تمام‌ شد.

وی همچنین درباره تعداد راهدارخانه‌های استان نیز گفت: ۷ راهدارخانه با ۸۰ راهدار وظیفه خدمت رسانی به مردم را در روزهای نوروز برعهده خواهند داشت که طبیعی است در صورت نیاز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

این سرپرست راهداری با پرداختن به این موضوع که برای اجرای عملیات ایمنی و نصب علایم راهداری راه‌های استان به مناسبت طرح نوروزی تا کنون ۱۰۹ میلیارد ریال هزینه شده‌است، افزود: اجرای حفاظ نیوجرسری مفصلی به طول ۸/۵کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد ریال ،اجرای خط‌کشی سرد وگرم به میزان ۱۳۰۰کیلومتر با اعتبار ۱۵میلیارد ریال، اجرای روشنایی به طول ۱۵کیلومتر با اعتبار ۱۲میلیارد ریال، اجرای گاردریل دوموج و سه موج به طول ۴۰کیلومتر با اعتبار ۴۶میلیارد ریال و اجرای تابلوهای اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی و تجهیزات ایمنی راه‌ها با متراژ ۳۳۰۰متر مربع با اعتبار ۱۸میلیارد ریال جزییات کارهای انجام شده اداره راهداری قم در این زمینه است.

وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای با شورای ترافیک استان خبر داد و گفت: در این جلسه برنامه زمان‌بندی شده راهداران برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نورزوی ارایه و بررسی می‌شود تا راهداران استان در مدت اجرای طرح نوروزی که از  ۲۵اسفندماه تا پایان فروردین ماه به طول می‌انجامد بهتر انجام وظیفه کنند. اگر چه در طول این مدت معاونان اداره کل راه وشهرسازی نیز به‌صورت نوبتی آماده خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان هستند.

طرح راهداری نوروزی در سراسر کشور هر سال از اسفندماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه در جاده‌های کشور از سوی وزارت راه وشهرسازی به اجرا درمی‌آید.