شناسهٔ خبر: 18570 - سرویس شرکت‌ها

سازمان هواشناسی كشور در اطلاعیه‌ای منتشر کرد:

وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در جنوب غرب کشور

گرد و خاک سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید سامانه کم‌فشار و وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در مناطق غرب و جنوب غربی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای شرایط جوی در سه روز آینده را اینطور اعلام کرد: تشدید سامانه کم‌فشار در غرب و جنوب غرب کشور و  همگرایی قوی در سطوح پایین جو در روی عراق و جنوب غرب کشور، موجب وزش باد شدید و وقوع گردوخاک در بعد از ظهر روزهای شنبه و  بعد از ظهر یکشنبه تا دوشنبه به شرح زیر می‌شود.

شنبه ۹۴/۱۲/۱ : بتدریج طی ساعات آینده تا اواخر امروز  وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در استان‌های خوزستان، ایلام و جنوب لرستان و جنوب کرمانشاه  که تا اواخر روز با غلظت کمتر به استانهای همدان، مرکزی و در اواخر وقت بطور موقت به استان تهران گسترش می‌یابد.

یکشنبه و دوشنبه ۲ و ۹۴/۱۲/۳ : بتدریج از بعد از ظهر یکشنبه و دوشنبه با وزش باد شدید جنوبی با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت در شمال عربستان، عراق و خوزستان،  موجب خیزش گردوخاک می‌شود و انتظار می‌رود در این مدت در غرب و جنوبغرب کشور در استانهای خوزستان و ایلام سبب گرد و خاک شود.

توصیه می‌شود هموطنان برای کاهش تاثیر نامطلوب گردوخاک تا حد امکان از تردد در فضای باز اجتناب نمایند و استفاده از ماسک  در فضای باز توصیه می‌شود. /