شناسهٔ خبر: 185769 - سرویس وزارتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزارت راه و شهرسازی عریض‌ترین و پرتکاپوترین دستگاه‌ اجرایی با بودجه‌های عمرانی محدود است

ساختمان وزارت راه و شهرسازی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس وزارت راه و شهرسازی را یکی از عریض‌ترین و پرتکاپوترین دستگاه‌های اجرایی کشور دانست و گفت: با وجود محدودیت‌های مالی، وزیر راه و شهرسازی توانسته به‌خوبی پروژه‌ها را مدیریت کند و مانع توقف آن‌ها شود. این نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت حرفه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرا شاوردیان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی، با ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دوران وزارت فرزانه صادق، بر اهمیت حضور بانوان در کابینه و نقش آن‌ها در پیشبرد اهداف ملی تأکید کرد.

وی با اشاره به اقدام دولت چهاردهم در انتصاب بانوان به مناصب کلیدی اظهار داشت: حضور بانوان در کابینه، به‌ویژه در جایگاه‌هایی نظیر وزارت، گامی اساسی در جهت ارتقای جایگاه زنان در مدیریت کلان کشور است. خانم فرزانه صادق با تکیه بر سابقه درخشان خود در حوزه شهرسازی و معماری، شروعی امیدوارکننده داشته است. اما با توجه به وسعت مأموریت‌ها و چالش‌های وزارت راه و شهرسازی، دستیابی به اهداف بلندمدت نیازمند فرصت و حمایت بیشتری است.

تعامل سازنده با نمایندگان مجلس

شاوردیان با اشاره به گستردگی و پیچیدگی وظایف وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه یکی از عریض‌ترین و پرتکاپوترین دستگاه‌های اجرایی کشور است و شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی وزیر و معاونان برای پیشبرد پروژه‌ها هستیم.

وی از تعامل مثبت و سازنده فرزانه صادق با نمایندگان خبر داد و افزود: در جلسه کمیسیون اقتصادی، دغدغه‌ها و نگرانی‌های نمایندگان به‌ویژه در حوزه عمرانی و زیرساخت‌های حمل‌ونقل مطرح شد. وزیر با سعه صدر و دقت پاسخگوی تمام اعضای کمیسیون بود و پیشنهاد داد این جلسات به صورت ماهانه برگزار شود تا دغدغه‌های استان‌های مختلف بررسی و راه‌حل‌های مناسب ارائه شود. این تعامل نشان‌دهنده اهمیت مشورت و هم‌افزایی در این وزارتخانه است.

توجه به کریدورهای حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ریلی

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه‌های وزارت راه در حوزه تقویت کریدورهای حمل‌ونقل تأکید کرد: زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای از اهمیت بالایی برخوردارند و برنامه‌های وزیر نشان می‌دهد که نگاه جامعی به این حوزه وجود دارد. تقویت این زیرساخت‌ها می‌تواند به توسعه اقتصادی و ارتقای جایگاه ایران در ترانزیت منطقه‌ای کمک شایانی کند.

مدیریت بودجه محدود و پروژه‌های کلان

شاوردیان با تأکید بر محدودیت‌های بودجه عمرانی کشور افزود: با وجود محدودیت‌های مالی، وزیر راه و شهرسازی توانسته به‌خوبی پروژه‌ها را مدیریت کند و مانع توقف آن‌ها شود. این نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت حرفه‌ای است.

نقدپذیری و اصلاح مسیر

وی با اشاره به اهمیت مشورت و اصلاح مسیر در مدیریت گفت: هر مدیری ممکن است در طول مسئولیت خود دچار خطا شود، اما نکته مهم این است که این خطاها با مشورت و بهره‌گیری از دیدگاه صاحب‌نظران جبران شود. وزیر راه و شهرسازی تاکنون نشان داده است که از نظرات کارشناسان استقبال می‌کند و برای بهبود عملکرد تلاش دارد.

شاوردیان ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند مثبت، وزارت راه و شهرسازی بتواند گام‌های مؤثری در توسعه زیرساخت‌های کشور بردارد و انتظارات مردم و نمایندگان را برآورده کند.

شاوردیان تعامل سازنده وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان مجلس را از نکات مثبت دوران مدیریت وی دانست و افزود: وزارت راه و شهرسازی با حجم وسیعی از پروژه‌ها و مأموریت‌های مهم روبه‌رو است که دغدغه بسیاری از نمایندگان مجلس نیز محسوب می‌شود؛ از جمله توسعه راه‌های روستایی و بین‌شهری، احداث بزرگراه‌ها و سایر طرح‌های عمرانی که در برخی دولت‌های گذشته کمتر به آن‌ها توجه شده است. این تعامل نشان‌دهنده رویکرد مثبت و هم‌افزایی میان دولت و مجلس است.

شاوردیان همچنین به اهمیت ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از انتظارات اصلی از وزارت راه و شهرسازی، ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات است. باید تلاش‌ها در این حوزه ادامه یابد تا شاهد افزایش امنیت مسافران و کاهش حوادث ناگوار باشیم.

وی به انتخاب مدیران و معاونان جدید در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: در معاونت‌ها شاهد انتخاب‌های خوبی بوده‌ایم که نشان‌دهنده شناخت دقیق از نیازهای وزارتخانه و رویکرد شایسته‌سالاری است. این اقدامات می‌تواند بستری مناسب برای اجرای برنامه‌های کلان و تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده فراهم کند.

وی در پایان تأکید کرد: با حمایت همه‌جانبه از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و ادامه این روند مثبت، می‌توان به تحقق اهداف بلندمدت در حوزه راه و شهرسازی امیدوار بود.