شناسهٔ خبر: 18601 - سرویس استان‌ها

آمادگی ناوگان مسافری دریایی کیش برای طرح نوروزی ۹۵/ ارایه خدمات گردشگری دریایی به ۳۰۰۰ نفر در روز

شناور مسافری مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از آمادگی کامل ناوگان مسافری دریایی این جزیره برای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی در طرح ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب در این رابطه گفت: طی روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، هفت فروند شناور مسافری با ظرفیت بیش از ۶۵۰ صندلی در زمینه جابجایی مسافر بین سرزمین اصلی و جزیره کیش فعالیت خواهند کرد.

ضرورت رفع مشکل کمبود شناور مسافری در کیش

وی ادامه داد: با توجه به مسافت ۱۸ مایلی کیش و سرزمین اصلی، امکان ترابری ایمن هزاران نفر از مسافران دریایی در روز با تردد این شناورها فراهم شده است.

جهانشاهی نسب افزود: به منظور رفع مشکل کمبود شناور، لازم است مسئولان مربوطه در کیش وارد عمل شوند و زمینه‌های فعالیت بخش خصوصی را با ورود شناورهای نو، استاندارد و دارای ظرفیت مناسب در این جزیره فراهم کنند.

فعالیت هشت فروند شناور گردشگری با ۹۶۰ صندلی

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش همچنین در خصوص ظرفیت تفریحی دریایی این بندر، گفت: هم اکنون در بخش تفریحی، تعداد هشت فروند شناور با بیش از ۹۶۰ صندلی در جزیره کیش فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: در این بخش، با فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان ارایه خدمات گردشگری به بیش از ۳هزار نفر در روز فراهم است.

هشدار نسبت به فعالیت شناورهای تفریحی فاقد هویت

جهانشاهی نسب بیان کرد: همچنین در بخش فعالیت‌های تفریحی، به منظور پاسخگویی به تقاضای گردشگران جزیره مرجانی خلیج فارس از شناور کوچک سبک نیز استفاده می‌شود، این در حالی است این شناورهای از نظر سازمان بنادر فاقد هویت است و امکان کنترل آنها توسط اداره بندر و دریانوردی کیش وجود ندارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان از مسئولان این جزیره خواست، در خصوص کنترل بیشتر بر فعالیت شناورهای تفریحی کوچک و نظارت بر چگونگی عملکرد آنها هماهنگی لازم را با سازمان بنادر داشته باشند.

لازم به ذکر است، طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ در استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی کشور از تاریخ ۲۵ اسفندماه جاری آغاز می‌شود و به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.