شناسهٔ خبر: 18607 - سرویس استان‌ها

همزمان با برگزاری همایش بین المللی سفر پاک در اصفهان و امضای قراداد؛

عملیات اجرای دوباره کنارگذر شرق اصفهان روی ریل افتاد

جلسه با حضور استاندار، معاون امور عمرانی استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شرکتهای بین الطرفین، تفاهم نامه آغاز مجدد عملیات احداث و بهره برداری پروژه عظیم کنارگذر شرق اصفهان امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، بدنبال برگزاری همایش بین المللی سفر پاک که با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولین گردشگری استان و مدیران هتلهای بین المللی و صاحب نظران حوزه گردشگری و حمل و نقل عمومی و در هتل عباسی اصفهان برگزار شد با تشکیل جلسه ای در استانداری اصفهان، تفاهم نامه احداث و بهره برداری آزادراه کنارگذرشرق اصفهان به امضاء رسید.

شایان ذکر است عملیات اجرایی آزادراه کنار گذر شرق اصفهان که طی سالهای گذشته متوقف بوده با هدف کاهش زمان سفر و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین و دود زا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن با ایجاد سفری پاک با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری و با مشارکت بخش خصوصی مجددا آغاز خواهد شد.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از پیگیری های انجام شده در این خصوص گفت: بر اساس اعتماد فی مابین و در پی انجام امور قانونی شاهد این هستیم که پروژه زودتر از موعد مقرر آغاز به کار می کند و امید است هرچه زودتر مردم شاهد به ثمر نشستن این پروژه عظیم در استان باشند.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به جلسات متعددی که با صندوق بازنشستگی در خصوص احداث این پروژه عظیم دراستان اصفهان صورت گرفته گفت: با عنایت به تفاهم نامه تنظیم شده مابین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشور قراردادی بین اداره کل راه و شهرسازی و سرمایه گذار جدید منعقد شد تا کارگاه از سرمایه گذار قبلی تحویل و جهت آغاز عملیات احداث به صندوق بازنشستگی کشور واگذر شود.

وی افزود: در پی انجام صورتجلسات و تفاهم نامه های مربوطه امید است با حضور وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک عملیات احداث کنارگذر شرق اصفهان آغاز شود.

گفتنی است آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از آزاد راه نطنز –کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می شود.