شناسهٔ خبر: 18615 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور در اصفهان:

ایمنی راه اولین هدف در حمل ونقل است/ اصفهان الگو در زمینه ایمنی راه

نشست شورای اداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به ریاست عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با حضور حجت‌اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران ستادی و روسای اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌های اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همراه قربانی مدیرکل دفتر ایمنی راه و حریم و اکبری معاون ابنیه فنی اداره کل نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ضمن بازدید از پروژه‌های راهسازی و راهداری استان در شورای اداری این اداره کل حضور یافتند.

حسن نیا گفت: با گسترش زیرساخت‌ها در اصفهان و با پتانسیل قوی‌ای که وجود دارد لازم است از امکانات موجود بیشترین استفاده در جهت ایجاد ایمنی در محورهای استان انجام پذیرد.

وی ایمنی راه را اولین هدف در حمل و نقل دانست و گفت: اصفهان همواره به عنوان الگویی در ارائه طرح‌های نوین در حوزه راهسازی وراهداری و در زمینه رعایت اصول ایمنی در جاده به عنوان یک الگو در کشور مطرح است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اذعان داشت: با وجود مشکلات متعدد در حوزه راهداری و نبود امکانات مکفی لازم است تا مدیران برای حل مشکلات گام برداشته و تا حد توان تمامی مسایل مربوط به حوزه راهسازی و راهداری را مرتفع نمایند.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه بیان داشت: اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مرکز و به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور بیشترین حجم بار و مسافر را به خود اختصاص داده که در راستای نگهداری و تعمیر و مرمت و ایمنی شبکه ۱۱۵۰۰ کیلومتری این استان، اعتبارات ویژه ای مورد نیاز است.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در استان اصفهان در حوزه راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان را با توجه به حجم بالای ترافیک در محورهای شریانی آبستن حوادث ناگواری دانست و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص و با رفع نقاط پرتصادف و انجام اقدامات ایمنی امید است با همکاری و همیاری رانندگان شاهد کاهش تصادفات در استان باشیم.

قربانی مدیرکل دفتر ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با ارائه گزارشی وضعیت راه‌های کشور را به لحاظ ایمنی مورد بررسی قرار داد و گفت: در خطر ریسک نهفته است و به همین دلیل میطلبد تا نسبت به ایمنی راه‌ها اقدامات بهتری انجام پذیرد.

وی از جمله اقدامات انجام شده در این راستا را اصلاح شیب شیروانی، ایمن سازی سرحفاظ‌ها و موانع، ایمن سازی ناحیه انتقالی پل‌ها، ایمن سازی موانع ثابت حاشیه راه‌ها، نصب حفاظ مناسب برای میانه‌ها و نواحی پرتگاهی، نصب ضربه‌گیر در محل حفاظ‌ها و گاردریل‌ها و جلوگیری از دسترسی‌های پرخطر به مسیرهای اصلی نام برد و گفت: اصلاح شیب شیروانی از پرارزش ترین کارها است و تا ۹۰ درصد ارزش ایمنی جاده‌ها را بالا می‌برد.

اکبری معاون ابنیه فنی اداره کل نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در ادامه افزود: اصفهان در ارائه طرح های نوآوری در این حوزه سرآمد بوده و همواره به عنوان الگو در ارائه طرح‌هایی مانند: آسفالت پلیمری، پلنت امولسیون، آسفالت سرباره‌ای و ... پیشتاز است و می‌طلبد در این راستا دانش فنی افراد درحوزه های فنی جدیدتر و به روز شود و شاهد طرح‌های جدیدی از سوی کارشناسان این حوزه باشیم.