شناسهٔ خبر: 18630 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد:

جزئيات برنامه‌های نوروزی در محورهای اصلی و فرعی كشور/ توجه ويژه نسبت به نگهداری، توسعه و ایمنی راه‌های کشور

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای گفت: طرح ایمن سازی، خط‌کشی، نوسازی تابلوها، علائم، رفع نقاط حادثه‌خیز و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز از برنامه‌های چند روز آینده در سراسر کشور است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، داود کشاورزیان در حاشیه گشایش ۱۵ پروژه توسعه راه های استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: امسال میزان حمل بار نسبت به سال گذشته در کشور سه درصد کاهش نشان می دهد و از سوی دیگر به دلیل استفاده بسیاری از مردم از وسایل نقلیه شخصی شاهد کاهش مسافر در بخش حمل و نقل عمومی هستیم.

وی اظهار داشت: اگرچه خانواده‌ها علاقه‌مندند با خودروهای شخصی به مسافرت بروند اما باید تلاش کرد سفرهای کاری را با حمل و نقل عمومی انجام داد.

وی به وضعیت اعتباری در بخش نگهداری و توسعه راه ها اشاره کرد و گفت: اختصاص اعتبار کافی لازمه اجرای طرح‌های ایمن‌سازی راه‌های کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبارات سال آینده در بخش ایمنی راه ها هنوز مشخص نشده اما طبق پیش بینی ها، چند درصد بیشتر از اعتبارات سال جاری خواهد بود.

وی بدون اشاره به میزان اعتبارات سال جاری در بخش ایمنی و توسعه راه های کشور، گفت: نگهداری، توسعه و ایمنی راه های کشور باید به عنوان یک امر مهم مورد توجه قرار گیرد هرچند که دولت به دلیل قیمت پایین نفت با محدودیت هایی مواجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: توسعه خطوط ریلی و شرکت های خدمات ریلی به عنوان اولویت دولت در بخش حمل و نقل عمومی قرار گرفته است.

کشاورزیان با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروزی گفت: طرح ایمن سازی، خط کشی، نوسازی تابلوها، علائم، رفع نقاط حادثه خیز و آشکارسازی نقاط حادثه خیز از برنامه های چند روز آینده در سراسر کشور است.