شناسهٔ خبر: 18664 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن:

همدان از استان های موفق در پیشگیری از تصرف و تعرض اراضی ملی

نشست فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: استان همدان از استان‌های موفق در بحث پیشگیری از تصرفات و تعرضات به املاک و اراضی ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، سرهنگ علی عباس‌نژاد صبح امروز در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن قدردانی از رودباری به خاطر پیگیری ایشان در بحث حفاظت از اراضی و پیگیری‌های مجدانه وی به خاطر احکامی که توسط مراجع قضایی در این باره صادر شده، گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور در راستای ماده ۲۳۳ برنامه پنجم توسعه و دستورالعمل تشکیل حفاظت در سازمان‌های دولتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود تشکیل شد.

وی افزود: هفت ماه قبل مقام معظم رهبری بر ضرورت برخورد قاطع و پیگیری موضوع زمین خواری تاکید فرمودند.

وی با اشاره به این‌که بحث نمونه خودروی یگان، لباس، آرم و چگونگی انجام وظیفه نیروها تدوین شده بیان کرد: با توجه به اینکه این یگان نوپا است اگر با همکاری نیروی پلیس آغاز به کار نمی‌کردیم قطعا با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

سرهنگ عباس‌نژاد تصریح کرد: ۳۴ فرمانده در ۳۴ اداره‌کل راه و شهرسازی سراسر کشور معرفی شدند که نخستین مراسم معارفه در خراسان‌رضوی انجام شد و پس از آن در خراسان جنوبی و امروز نیز در استان همدان این مراسم برگزار شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور با بیان این‌که یکی از مشکلات سازمان ملی زمین و مسکن موضوع تصرف‌ها بوده، عنوان کرد: این مشکلات به‌دلیل نبود ضابط قضائی به وقوع می‌پیوست و در جهت رفع این معضل جلساتی با مسئولان قضائی برگزار شد. با توجه به ماده ۶۹ قانون مجازات اسلامی نیروی ضابط می‌تواند متخلف را دستگیر و ضمن تشکیل پرونده وی را به مراجع قضائی معرفی کند.

وی بیان کرد: با این تدبیر امکان وقوع جرم کاهش می‌یابد و امیدواریم که در این زمینه هماهنگی لازم با مقامات قضائی هم صورت پذیرد.

سرهنگ عباس نژاد گفت: در بدنه اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها نیازمند کمال همکاری مدیران با فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌ها هستیم.

در پایان این مراسم، سرهنگ حمید چراغی به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی و املاک اداره کل راه و شهرسازی استان همدان معرفی و دفتر کار فرماندهی در ساختمان اداره کل توسط سرهنگ عباس نژاد افتتاح شد.