شناسهٔ خبر: 18683 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آغاز بارش‌ها وکاهش پدیده گرد و غبار در غرب و جنوب‌غرب/ وزش باد شدید در دامنه جنوبی البرز/ تهران فردا بارانی می‌شود

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارندگی‌ها در غرب و جنوب‌غرب، برای این مناطق کاهش غبار را پیش‌بینی کرد و از وزش باد شدید در دامنه‌های‌جنوبی البرز خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: با توجه به اینکه در غرب و جنوب‌غرب کشور پدیده وزش باد و گرد و خاک را داریم از امروز با ورود سامانه بارشی از نوار غربی، بارندگی ابتدا در غرب، جنوب‌غرب و شمال‌غرب و بتدریج برای جنوب کشور آغاز و از میزان غبار در غرب و جنوب‌غرب کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش‌ها در غالب مناطق کشور به صورت باران و در غرب و جنوب‌غرب با رعد و برق همراه است. برای ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.

به گفته این کارشناس؛ از روز چهارشنبه، بارش‌ها به استان‌های مرکزی، جنوب و دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور می‌رسد که روز پنجشنبه، بارش‌ها در شرق و جنوب‌شرق ادامه می‌یابد و بتدریج این سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

گودرزی گفت: امروز همچنان وزش باد شدید را برای دامنه‌های جنوبی البرز داریم و تهران نیز نیمه‌ابری و در پاره‌ای از نقاط باد و گرد و خاک دارد که فردا برای پایتخت بارش باران پیش‌بینی‌شده است.

وی در پایان افزود: ۲۲ درجه سانتیگراد حداکثر دمای امروز تهران است. /