شناسهٔ خبر: 18740 - سرویس استان‌ها

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین

تصویب دو شهرک صنعتی دولتی و خصوصی در استان قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان از تصویب دو شهرک صنعتی در کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: برای جلوگیری از تجاوز صنعت به حدود اراضی کشاورزی و زراعی سیاست کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی این است که کلیه پروزه‌های صنعتی را به سمت شهرک‌های صنعتی هدایت کرده و از پراکنده سازی جلوگیری کند که این امر موجب تقویت این حوزه نیز خواهد شد.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در این راستا افزود: پس از بررسی‌های همه جانبه در جلسات مختلف کارشناسی و کارگروه، همچنین انطباق با طرح آمایش استان، محیط زیست و توسعه پایدار، شهرک صنعتی کوهین در اراضی جنوبی این شهر تصویب شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مساحت اختصاص داده شده به این طرح حدود ۹۰ هکتار است عنوان کرد: در مراحل بررسی و تصویب این برنامه مواردی چون جهت وزش باد غالب، گسل‌های زلزله خیز، مباحث مربوط به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گرفته است.

اسماعیلی در ادامه بیان داشت: این طرح به عنوان یک شهرک صنعتی دولتی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مورد تصویب قرار گرفته و جهت سیر روال اخذ نظر کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به مدیریت امور اراضی استان ارسال شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در خصوص شهرک دیگر مورد بحث عنوان کرد: شهرک صنعتی دیگری نیز به مساحت ۹۹ هکتار در اراضی روستای پاپلی وسطی شهرستان بویین زهرا به تصویب کارگروه رسیده و جهت سیر روال قانونی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال شده است.

اسماعیلی در این باره افزود: با توجه به سیاست دولت برای جذب و به کارگیری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های جامعه در این بخش مهم، این شهرک به عنوان شهرک صنعتی خصوصی مورد تصویب کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی قرار گرفت.

جلسات کار گروه امور زیربنایی و شهرسازی استان به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار می‌شود که ادارات کل و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مخابرات، گاز، برق، ثبت اسناد و املاک، مدیریت بحران، بنیاد مسکن، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، شهرداری قزوین (به نمایندگی از شهرداران استان) به عنوان اعضای دارای حق رای در آن شرکت می‌کنند.