شناسهٔ خبر: 18777 - سرویس استان‌ها

معاون امور عمرانی استاندار کردستان:

تاخیر در اجرای مسکن مهر خبرنگاران به تعهدات دولت مربوط نمی‌شود

مسکن مهر کردستان معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه انتقادات زیادی از روند کند پیشرفت فیزیکی مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان مطرح می شود گفت: تاخیر در اجرای این پروژه‌ها به تعهدات دولت مربوط نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، امیر قادری روز سه شنبه در جریان بازدید از روند اجرای پروژه خط انتقال فاضلاب تعاونی مسکن خبرنگاران و هنرمندان، گفت: عمده این تاخیر به اختلافات حقوقی هیات مدیره تعاونی و پیمانکار پروژه بر می گردد که در محاکم قضایی در دست بررسی و اقدام است و به تعهدات دولت مربوط نمی شود. 

وی افزود: ما به این مساله واقفیم که تاخیر در اتمام این پروژه به زیان خبرنگاران و هنرمندان است اما واقعیت این است که اختلاف تعاونی و پیمانکار باید توسط دادگاه رسیدگی شود و ما امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد حل اختلافات و اتمام پروژه باشیم. 

معاون امور عمرانی استاندار کردستان پروژه خط انتقال فاضلاب تعاونی مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان را از مصوبات شورای مسکن نام برد و اظهار کرد: آب و فاضلاب شهری، شهرداری سنندج، راه و شهرسازی، سازمان همیاری شهرداری های استان و جهاد کشاورزی در اجرای این پروژه مشارکت دارند. 

وی احداث خط انتقال فاضلاب این مجموعه را از مهمترین بخش های زیرساختی مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان عنوان کرد و گفت: دولت به تمام تعهدات خود در قبال این مجموعه با جدیت عمل می کند. 

قادری افزود: عملیات زیرساختی انتقال خط فاضلاب این مجموعه معارضان زیادی داشته که با دخالت های مستقیم شورای مسکن استان بخش زیادی از آنها حل شده و اکنون با فعال بودن پروژه به زودی شاهد ساماندهی فاضلاب این مجموعه خواهیم بود. 

وی در ادامه با بیان اینکه در اواخر امسال و اوایل سال ۹۵ شمار زیادی از واحدهای مسکن مهر استان آماده بهره برداری خواهد شد، گفت: تاسیسات زیربنایی مسکن مهر استان عمده ترین دغدغه شورای مسکن است که تصمیمات خوبی برای انجام آنها گرفته شده است. 

قادری افزود: سازمان ملی زمین و مسکن با فروش اراضی دارای کاربری تجاری و ایجاد زیرساخت ها از محل این درآمدها موافقت کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد پرونده مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۵ بسته شود.