شناسهٔ خبر: 187770 - سرویس جاده‌ای

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها:

بخش دیگری از کریدور آزادراهی تهران-مرز بازرگان تکمیل شد

ملازینل معاون ساخت و توسعه آزادراه از تکمیل شدن آزادراه تبریز-مرند خبر داد و گفت:‌ اولویت اول آزادراه تبریز-مرند به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شماره ۲ کشور حدفاصل تبریز تا صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر به عنوان یکی از پروژه‌های جهش تولید تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمود ملازینل از تکمیل اولویت اول آزادراه تبریز-مرند به طول ۲۴ کیلومتر خبر داد و گفت: آزادراه تبریز-مرند بخشی از کریدور شماره ۲ آزادراهی کشور از تهران به سمت زنجان، تبریز و مرز بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و قسمتی از بزرگراه آسیایی AH۱ امتداد می‌یابد. حدفاصل تهران تا تبریز در سال‌های گذشته احداث و در حال بهره‌برداری است و محدوده تبریز تا مرند به طول ۶۳ کیلومتر در سه بخش اجرایی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: بخش اول این آزادراه از تقاطع دیزل آباد شروع می‌شود که در حال حاضر به صورت ۴ خطه در دست بهره‌برداری است و بهسازی و تعریض باندهای عبوری به ۶ خطه در دست اقدام است.

ملازینل بخش دوم این آزادراه را با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب با قابلیت جذب ترافیک بالا اولویت اول و پروژه جهش تولید اعلام کرد و اظهار داشت: این محدوده به طول ۲۴ کیلومتر تکمیل و آماده بهره برداری است

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی بخش سوم این آزادراه نیز در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

وی حجم عملیات خاکی این پروژه را ۴ میلیون و ۱۳۶ هزار متر مکعب دانست و ادامه داد: به منظور ساخت آزادراه تبریز-مرند ۳۶ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴.۱ میلیون متر مکعب خاکریزی صورت گرفته است و در آن ۲۸۰ هزار تن آسفالت، ۸۰ هزار متر مکعب بتن، ۹ هزار قطعه نیوجرسی و ۴۵ هزار کیلوگرم علائم و ارتباطات به کار رفته است.

ملازینل در خصوص ابنیه فنی طرح توضیح داد و گفت: ساخت ۱۲ دستگاه پل بزرگ به طول ۶۰۰ متر، ۱۰۶ دستگاه پل کوچک به طول ۲۸۰ متر، ۵ دستگاه تبادل، ۸ دستگاه پارکینگ و ۲ مجتمع خدمات رفاهی بخشی از اقدامات صورت گرفته در ساخت این آزادراه است.