به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان و تقاطع غیر همسطح آبنیل با پیگیریهای مجدانه سرپرست ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای تامین اعتبار لازم، در دست اجرا قرار دارد.
وی افزود: در راستای رفع موانع و مشکلات موجود پیرامون این پروژه، با حضور معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان از روند اجرایی پروژه بازدید به عمل آمد و طی جلسهای که در محل کارگاه برگزار شد مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: طول این پروژه حدود ۴ کیلومتر و عرض متوسط محور ۲۵ متر است.
وی افزود: کل مسیر شامل ۱۱ دستگاه پل آبرو، عبور عابر پیاده و تردد کشاورزان محلی بوده و همچنین دارای ۲ عدد تقاطع غیر همسطح در محل تقاطع محور افجد و آبنیل و همچنین شامل عملیات خاکی، بیس و ساب بیس است.
قدیری با بیان اینکه این پروژه در مجموع حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: برای اجرای پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان و تقاطع غیر همسطح آبنیل، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه این بزرگراه بخشی از رینگ چهارم اصفهان محسوب میشود که ترافیک شرق را به سمت غرب و بالعکس انتقال میدهد، خاطرنشان کرد: طول این کمربندی ۱۹ کیلومتر است که از سپاهان شهر به سمت اتوبان ذوب آهن امتداد دارد.
رئیس اداره نظارت بر راهها ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ کیلومتر از این مسیر با ۲ لایه آسفالت تکمیل و بهرهبرداری شده و ۷ کیلومتر باقی مانده با احتساب تقاطع غیرهمسطح و رمپ و لوپهای موجود در صورت تامین اعتبار تکمیل میشود.
وی اضافه کرد: همچنین ۳ دستگاه تقاطع غیر همسطح در این مسیر طراحی شده که یک دستگاه آن در محور آبنیل و یک دستگاه دیگر در اتوبان ذوب آهن و شهر کلیشاد و یک دستگاه در روستای افجد در حال اجرا است.
قدیری از مزایای این پروژه به کاهش ترافیک در شهر اصفهان، بهبود ارتباط بین استانهای جنوبی و غربی کشور، افزایش ایمنی جادهها، کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت اشاره کرد.
وی یادآور شد: این پروژه دارای موانعی نظیر زمینهای کشاورزی و تاسیسات زیربنایی بود که با پیگیریها و تامین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان رفع مانع شده است ودر صورت تامین اعتبار لازم پروژه در نیمه اول ۱۴۰۴ به بهرهبرداری میرسد.