به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، علی صادقی اظهار کرد: مرکز مدیریت راه های استان در راستای سیاستهای سازمان متبوع و مرکز اطلاعات راه های کشور با هدف شناسایی سریع تر وقایع و نیازهای جاده ای و رفع گره های ترافیکی و امدادرسانی به هنگام و اطلاع رسانی به موقع به کاربران جاده ای ایجاد شده است.
وی با مهم برشمردن فعالیت کاری این مرکز در مواقع اضطراری خاطر نشان کرد: این مرکز با نصب ۴۵ دوربین تصویری در سطح محورهای شریانی و از طریق بی سیم با کلیه ادارات تابعه و راهدارخانه ها ارتباط دارد تا در مواقعی که راه به دلایل شرایط جوی نامساعد یعنی بارش برف و کولاک ، ریزش کوه و سقوط بهمن مسدود می شود بلافاصله پیام را دریافت و در صورت مسدود بودن آن را به مرکز اطلاعات راه های کشور و پلیس راه گزارش نموده و بصورت اطلاعیه ضروری به سیستم سامانه گویای ۱۴۱ نیز داده شود.
صادقی با اشاره به کاهش دما و بارش شدید باران و برف در ماه اخیر عنوان نمود :شماره تلفن گویای ۱۴۱ یکی از پر مخاطب ترین و پر مصرف ترین شماره تلفن های اضطراری استان در این ایام بوده ، که این مهم حکایت از آن دارد که مردم شریف استان و میهن عزیزمان این شماره و مرکز اطلاعات راه های این اداره کل را به خوبی شناخته و با آن در ارتباطند.