شناسهٔ خبر: 18855 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمان خبر داد:

فعال شدن کارگروه تسهیلات نوروزی در فرودگاه کرمان/ طرح ارتقاء خدمات فرودگاهی٬ ساماندهی تاکسی‌ها و نظارت بر سامانه‌های کمک ناوبری

فرودگاه کرمان مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در فرودگاه بین‌المللی کرمان خبر داد و گفت: این ستاد فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم در فرودگاه کرمان آغاز کرده است.

محمد نخعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در فرودگاه کرمان گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین امسال ۳۱ هزار و ۲۲۹ مسافر از طریق ۲۲۱ پرواز داخلی و ۹ هزار و ۱۲۳ مسافر از طریق ۵۴ پرواز خارجی اعزام و پذیرش شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نظارت بر سامانه‌های کمک ناوبری فرودگاه، آمادگی کامل مدیران و عوامل زمینی بخش‌های مختلف فرودگاه و آمادگی اداره مراقبت پرواز، بهینه‌سازی سیستم روشنایی فرودگاه، نظارت بر وضعیت ترمینال مسافری، ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و سایر بخش‌های فرودگاه را از جمله فعالیت‌های این ستاد عنوان کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان همچنین از ساماندهی وضعیت تاکسیرانی فرودگاه برای ایام نوروز خبر داد و گفت: اخیرا توسط بخش «نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی» شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بخش‌های مختلف فرودگاه ارزیابی شد. در ارزیابی بخش کنترل کیفیت فرودگاهی مقرر شد وضعیت فضای ترمینال مسافری و وضعیت تاکسیرانی فرودگاه بین‌المللی کرمان تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی ساماندهی شوند.

وی بالابودن نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه، وضعیت ظاهری رانندگان تاکسی و عدم حضور در ساعت‌های مورد نیاز با وجود پرواز را از جمله نقاط ضعف بخش تاکسیرانی فرودگاه بین‌المللی کرمان خواند و گفت: در جهت تکریم مسافران تلاش می‌شود مشکلات موجود برای ایام نوروز بر طرف شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمان گفت: در راستای طرح ارتقاء خدمات فرودگاهی و ارائه تسهیلات بیشتر به مردم، اتاق شیر در  پایانه داخلی احداث شد.

وی در این زمینه اظهار کرد: احداث و اجرای طرح‌های تسهیلاتی منطبق با استانداردهای فرودگاهی از اهداف فرودگاه است و در این راستا احداث اتاق شیر برای مادران و پیش‌بینی آسایش و رفاه بیشتر مسافران در پایانه داخلی فراهم  شده است.

نخعی از تعامل با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز تخصصی این فرودگاه خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و با بررسی‌ جوانب کار، طرح تجهیز این فضا با ملزومات آموزشی ویژه و اطلاعات مورد نیاز مادران در قالب تهیه قطعات آموزشی الکترونیکی و سایر تولیدات فرهنگی در محل انجام شده است.

وی همچنین گفت: اتاق سیگار نیز در فرودگاه بین‌المللی کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر از فرودگاه بین‌المللی کرمان به مقاصد داخلی تهران، مشهد، کیش، زاهدان، اصفهان٬ شیراز٬ تبریز و اهواز و به سه مقصد خارجی دبی، نجف و بغداد پرواز انجام می‌شود.

در فرودگاه بین‌المللی کرمان شرکت‌های هواپیمایی هما، ماهان، آسمان، زاگرس، کیش‌ایر و شرکت هواپیمایی العراقیه فعالیت می‌کنند.

از فرودگاه بین‌المللی کرمان طی ۱۰ ماه نخست امسال ۶۱۶ هزار و ۲۷۶ مسافر از طریق ۳ هزار و ۶۴۴ پرواز جابه‌جا شدند./