شناسهٔ خبر: 18865 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل جزییات عملکرد عمرانی سال ۹۴ استان را تشریح‌ کرد؛

اجرای ۱۶۰پروژه ساخت و راهداری با اعتبار بیش از ۱۷۰میلیارد تومان/ تحویل بیش از ۶هزار واحد مسکن مهر اردبیل به متقاضیان/ پیشی‌گرفتن در برخی از برنامه‌های مصوب سال ۹۴

خلیل محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی اردبیل با اعلام اینکه تعداد پروژه های اجرا شده استان اردبیل در بخش های ساخت وتوسعه،راهداری وفنی اجرایی به بیش از ۱۶۰ پروژه می رسد ،گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها بالغ بر ۱۷۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، خلیل محبت خواه در ادامه با پرداختن به این موضوع که بسیاری از پروژه‌های سال ۹۴ استان اردبیل به سرانجام رسیده و یا در نیمه اول سال آینده به پایان می رسد،افزود: البته این آمار شامل مسکن مهر استان نمی‌شود. کل واحدهای دارای قرارداد مسکن مهر  استان ۴۱ هزار و ۴۷۵ واحد است که از این تعداد تا کنون ۳۸هزار و ۱۸۹ واحد افتتاح شده‌است .این در حالی است که تنها در سال جاری بیش از ۶هزار مسکن‌مهر استان در شهرهای اردبیل ،مشکین‌شهر ،پارس‌آباد مغان ،بیله‌سوار و.... به متقاضیان واگذار شده‌است.

وی سپس جزییات بیشتر ۱۶۰ پروژه را تشریح کرد و اضافه کرد:مجموع پروژه های در دست اجرای  مدیریت فنی واجرایی این اداره کل در سال جاری ۳۵ پروژه است که از این تعداد دو پروژه ساختمان ارزش افزوده امور مالیاتی و راهدارخانه کجل به پایان رسیده و  دو پروژه دیگر در شهرهای پارس آباد مغان آماده بهره‌برداری است. مابقی پروژه‌ها در این بخش نیز در دست اجرا است. اعتبار هزینه‌شده در این بخش ۴و نیم میلیارد تومان است.

مدیریت ساخت وتوسعه استان اردبیل هم تعداد پروژه‌های در دست ساخت و اجرای این بخش را ۷۵ پروژه دانست و گفت:این پروژه‌ها که هزینه اعتبار آنها بالغ بر ۱۶۰میلیارد تومان است بیشتر مریوط به احداث،بهسازی و روکش آسفالت در راههای اصلی ،فرعی و روستایی و همچنین ساخت پل و بیمارستان در شهرهای خلخال ، نمین ،نیر ،اردبیل ،بیله سوار ،سرعین و .... است.

محبوب حیدری ،با تاکید بر اینکه براساس جدول عملکرد مدیریت ساخت و توسعه اردبیل در سال جاری در حوزه‌ راهسازی بسیار جلوتر از برنامه بوده ایم،افزود:برنامه ما برای ساخت راههای اصلی و فرعی  استان در سال ۹۴ به تفکیک  ۲۵/۵ و ۲۵  کیلومتر بود در حوزه بهسازی راههای اصلی وفرعی استان نیز طبق برنامه باید ۲۴ کیلومتر بهسازی انجام می‌دادیم.برنامه اداره کل برای بخش راه روستایی هم  ۲کیلومتر احداث و  ۵۸کیلومتر بهسازی بود  در حالی که عملکرد ما  بیشتر از اینها است.

حیدری  افزود: در بخش ساخت و بهسازی راه اصلی وفرعی در مجموع ما توانستیم در هر بخش راه اصلی وفرعی بیش از ۲۷ کیلومتر احداث و ۳۱کیلومتر بهسازی انجام‌دهیم. در بخش راه روستایی نیز ۶کیلومتر ساخت و ۱۰۴ کیلومتر بهسازی کردیم.

اداره‌کل راه وشهرسازی اردبیل در بخش راهداری نیز با توجه به سرمای زود‌رس امسال توانست خدمات قابل‌توجهی برای مسافران زمستانی استان انجام‌دهد. به گفته محبت‌خواه در سال جاری۵۱ پروژه راهداری در استان به ثبت رسیده‌است که در مجموع  ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده‌است.

این مدیرکل راه وشهرسازی نصب حفاظ در پرتگاهها،تجدید خط‌کشی با رنگ گرم و سرد ترافیکی ، نصب چشم گربه‌ای ،اجرای روشنایی گردنه‌های مه‌گیر و خرید و باسازی ماشین‌آلات راهداری زمستانی را از جمله  اقدامات مهم راهداری استان برشمرد.

محبت‌خواه، درباره تهیه طرح‌های توسعه شهری اردبیل نیز گفت: تصویب وابلاغ طراحی شهری خیابان امام (ره )اردبیل،کوراییم و نیر،پیگیری اعتبارات موردنیاز برای تهیه طرح‌های جدید و در دست تهیه و برگزاری مداوم جلسات کمیسیون ماده ۵  از جمله اقدامات مدیریت راه وشهرسازی و معماری  اداره‌کل راه وشهرسازی  اردبیل است./