شناسهٔ خبر: 18927 - سرویس استان‌ها

مدیر راهداری گلستان:

كارگاه‌های راهسازی برای تسهیل تردد مسافران در ایام نوروز تعطیل می‌شوند

نشست مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی و ارائه خدمات ایمن و روان به شهروندان در سفرهای نوروزی، از تعطیلی كارگاه‌های راهسازی در طول راه‌های استان به منظور سهولت تردد رانندگان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، عادل مصدقی در جلسه هماهنگی خدمات نوروزی با پیمانكاران حوزه راه و شهرسازی استان، گفت: از پیمانكاران محترم در این حوزه درخواست می‌شود كه تمام جوانب ایمنی را در محورهایی كه پروژه‌های راهسازی در آنها در حال اجراست، رعایت كرده و با ایمن‌سازی مكان كارگاه‌ها از بروز حوادث احتمالی جلوگیری كنند.

به گفته وی، انجام بازدیدهای مشترك با پلیس راه و حوزه نظارت و كنترل پروژه‌های راهسازی استان و راه و شهرسازی برای ایمن‌سازی و ترددی امن در سطح محورهای ارتباطی استان در طول ایام تعطیلات الزامی است.

مصدقی افزود: تمهیدات ایمنی از قبیل تجدید خط‌كشی، آشكارسازی نقاط دارای تصادف و برطرف كردن نقاط حساس راه‌های استان با اقدامات زودبازده و ایمن از نكات دیگری است كه باید مورد توجه پیمانكاران قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام ممیزی راه‌های استان، گفت: اقدامات ایمن‌سازی نقاط حساس راه‌ها از ضروریات دیگر برای سفر امن و آسوده مسافران به شمار می‌رود.

به گفته مصدقی، تشكیل اكیپ‌های نوروزی و بهره‌مندی از امكانات و نیروهای بخش خصوصی در طرح راهداری نوروزی، مورد دیگری است كه به همكاری و تعامل بیش از پیش پیمانكاران نیاز دارد.

در ادامه این نشست هریك از پیمانكاران به اقدامات انجام شده جهت تسهیل شرایط عبور و مرور مسافران از سطح راه‌های استان در ایام نوروز پرداختند.      

در حال حاضر بیش از ۷۰ پیمانكار واجد شرایط با اداره كل راه و شهرسازی قرارداد كاری دارند.