شناسهٔ خبر: 18945 - سرویس استان‌ها

آغاز طرح راهداری نوروزی از اول اسفند؛

مراقبت از محورهای استان تهران با ۱۰۰۰ راهدار و ۳۰۰ دستگاه خودرو/ اجرای طرح جهادی راهداری نوروزی با همیاری راهداران

زکریا صفرزاده مدیر راهداری استان تهران از همیاری ۱۰۰۰ راهدار استان تهران از ابتدای اسفندماه در طرح جهادی راهداری نوروزی خبر داد و گفت: بالغ بر هزار راهدار اعم از نیروهای بخش خصوصی و ستادی با استفاده از ۳۰۰ دستگاه خودرو که ۲۰۰ دستگاه آن سنگین و نیمه سنگین است، عملیات راهداری را انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران, ذکریا صفرزاده مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هزار راهدار مجهز به ۳۰۰ دستگاه خودروی راهداری از جاده‌های استان تهران مراقبت می‌کنند تا در مواقع بارش برف, تردد ایمن خودروها در این محورها را امکان‌پذیر کنند.

وی گفت: محورهای استان تهران به ۴ قسمت شمال و شمال شرق، جنوب و جنوب شرق، شمال غرب و جنوب غرب تقسیم شده و ۴ پیمانکار در قالب بخش خصوصی، عملیات راهداری این محورها را انجام می‌دهند.

صفرزاده افزود: بالغ بر هزار راهدار اعم از نیروهای بخش خصوصی و ستادی با استفاده از ۳۰۰ دستگاه خودرو که ۲۰۰ دستگاه آن سنگین و نیمه سنگین است، عملیات راهداری را انجام می‌دهند. ۱۰۰ دستگاه دیگر از خودروهای سبک نیز به صورت شبانه‌روزی در جاد‌های استان به گشت زنی مشغول هستند.

وی محورهای برف‌گیر استان را هراز، دماوند، فیروزکوه و شمیرانات برشمرد و افزود: به همین خاطر تمرکز اقدامات ما بیشتر روی این جاده‌ها است. مثلا در محور هراز ۲۱ دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین این جاده را تحت پوشش قرار می‌دهند و ۸ گشت راهداری به‌صورت شبانه روزی در این محور فعالند, یا در هریک از محورهای دماوند و فیروز کوه فقط ۸ واحد نمک پاش حصور دارد که این حضور تا اوایل اردیبهشت با توجه یه بارشهای ناگهانی مستمر خواهد بود.

صفرزاده در خصوص آغاز عملیات راهداری جهادی نوروزی در استان تهران گفت: این عملیات شامل پاکسازی حاشیه و حریم راهها, لکه گیری هندسی, خط کشی نصب تابلوهای تامین ایمنی ترافیک عبوری, رفع نقص سیستم روشنایی گردنه ها و تونلها, تعمیر و مرمت پاردریل و نصب نیوجرسی و ....

مدیر راهداری استان تهران با تأکید بر آمادگی راهداران استان ادامه داد: راهداران در ۳۰ راهدارخانه سطح استان آماده هستند تا به محض بارش یا اتفاق خاصی در مسیر عبور نوروزی شهروندان در محورها حاضر شوند.

وی همچنین در مورد هماهنگی با استان‌های همجوار در جاده‌های مشترک افزود: استان‌های مازندران و البرز استا‌ن‌هایی هستند که در زمان بارش برف، محورهای برف‌گیر مشترکی با آن‌ها داریم و هماهنگی لازم با آن‌ها وجود دارد؛ که اگر با بارش شدیدی مواجه شویم  به منظور تسهیل تردد نوروزی از طریق مدیریت محترم استان مجاور هماهنگیهای لازم بعمل خواهد آمد تا امداد مورد نیاز صورت گیرد و یا بالعکس ما به کمک راهداران استان مجاور می‌رویم که البته این هماهنگی و تعامل در مأموران انتظامی و نیروهای راهوار ۲ استان مذکور با ادارات کل راه و شهرسازی نیز حاصل شده است.