شناسهٔ خبر: 18995 - سرویس مسکن و شهرسازی

ایزدی در سیزدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری مطرح کرد:

تدوین نقشه راه در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری/ تغییر رویکرد بهسازی بافت‌های ناکارآمد از اقدام‌های کالبدی به سمت تامین نیازهای اساسی ساکنان

سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری ضمن تاکید بر لزوم ایجاد یک نقشه راه در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری اعلام کرد: عملکرد ستاد تأثیر چشمگیری در رسیدگی به مشکلات کشور از سوی سازمان‌های گوناگون داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سیزدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری که امروز سه‌شنبه ۱۱ اسفند در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد درباره برگزاری این نشست و محوریت برگزاری آن، چنین بیان کرد: اولین و محوری‌ترین بحث ستاد ملی بازآفرینی شهری ایجاد فضایی هماهنگ است که اگر بتوانیم نقشه‌ راه یا یک پلان مدیریتی در این بخش داشته باشیم و طبق آن اسناد موجود در ستاد را پیگیری کنیم، به عقیده من عملکرد مثبتی در این بخش داشته‌ایم.

ایزدی با اشاره به نگاه غیرکالبدی اعضای هیئت‌مدیره ستاد ملی بازآفرینی شهری به موضوع بهسازی و نوسازی، از این امر ابراز خرسندی و  در این جلسه بیان کرد: در سنوات گذشته به بحث‌های فیزیکی بیشتر از نیاز اصلی ساکنان بافت‌های ناکارآمد می‌پرداختیم؛ امری که خوشبختانه امروز شاهد آن نیستیم. درحال حاضر مواردی چون کارآفرینی، اقتصاد خانوار، ارتقای سطح فرهنگی و همراه شدن با جریان‌های آن بیش از پیش در معرض توجه بوده که می‌توانیم نظام سیاست‌گذاری خود را بر پایه آن استوار سازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تمامی پیشنهادهای ارائه شده از سوی نمایندگان و اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری را قابل توجه و مؤثر در تعیین مصوبات این جلسه خواند و گفت: مسائلی مانند لجستیک اقتصادی، تقویت کارکرد شهری رودخانه‌ها، افزایش گستره‌های عمومی، کمک به شهرداری‌ها، ساماندهی معابر شهری، برنامه‌های اجتماعی، توانمندسازی ساکنان، تعیین نقشه راه توانمندسازی، احداث کنارگذرها و رونق در بخش صنایع دستی نیز از جمله موارد قابل توجه مطرح شده در این جلسه به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه برگزاری ستاد ملی بازآفرینی و فعالیت‌های آن تأثیر بسیار چشمگیری در همراهی و هماهنگی تک تک سازمان‌ها داشته است گفت: سازمان‌های گوناگون با توجه به اقدام‌های انجام شده در این ستاد به صورت جدی مشکلات را از طریق شورای اجتماعی در سطح کشور دنبال کرده و مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این مسئله بدون شک میزان توجه دستگاه‌ها را به ستاد ملی بازآفرینی نشان می‌دهد که با توجه به منابع محدود باعث انجام شدن اقدام‌های خوبی در این حوزه شده است. امید داریم این همدلی ایجاد شده در سطح ملی و استانی به وسیله یک نقشه راه، باعث هم‌افزایی در این بخش شده و روزبه‌روز بیشتر شود./